עם תחזית לצמיחה מטאורית בהיקף המשלוחים לטווח קצר במרכזי הערים, ברנו מעוניינים להציע רכב חלוקה חשמלי, לא מזהם ובעל כושר תמרון מעולה, שיתאים לדרישות השליחים בעתיד הקרוב.

ניסוי חדש שיכלול 12 יחידות מרכב חלוקה זעיר חדש, יוצא לדרך באירופה כדי לבחון כיצד השליחים עושים שימוש ברכב - והאם רכב חשמלי קטן עם טווח נסיעה קצר יחסית, אכן יספיק להם לעבודה יומיומית.

לרכב שנחשף כעת ויוצג בחודש הבא בתערוכת טכנולוגיה שתיערך בפריז, קוראים איזי-פלקס (EZ-FLEX). זהו רכב חלוקה זעיר עם אורך של 386 ס"מ, רוחב של 165 ס"מ (ממדים דומים למכונית מיני), גובה נדיב של 188 ס"מ ונפח הטענה מרשים - שלושה מטרים מעוקבים.

רנו חשפה רכב חלוקה חשמלי זעיר


האיזי-פלקס מציע תא מטען מודולרי להתאמה לצרכי השליח וטווח נסיעה של 150 ק"מ בין טעינות - כאשר ברנו מעריכים כי שליח עירוני ממוצע נוסע 50 ק"מ ביום בלבד בממוצע. נתוני הספק ומומנט של המנוע החשמלי לא פורסמו.

רנו חשפה רכב חלוקה חשמלי זעיר


במסגרת הניסוי הציבורי, רנו תמסור לעיריות, גופים מסחריים ורשויות בצרפת ורחבי אירופה 12 מסחריות זעירות מדגם זה. לכל אחת תהיה תיבת ניטור שתאסוף נתונים בנוגע לאופי השימוש, זמן התנועה, מרחק הנסיעה, שימוש בדלתות ועוד, נתונים שיועברו אוטומטית דרך האינטרנט לרנו לצורך ניתוח. בסיום הניסוי, שיארוך כשנתיים, המידע שייאסף ישמש ככל הנראה לייצור סדרתי של רכב דומה.