הוא יהיה קטן וזולה מיונדאי קונה, והסיכוי לראותו בישראל לא מבוטל. תכירו את יונדאי וניו (Venue, "מקום האירוע"), רכב הפנאי החדש של היצרנית הקוריאנית, שנחשף בתערוכת ניו יורק.

הווניו מציע מידות צנועות - אורכו 404 ס"מ (12 פחות מהקונה), רוחבו 177 ס"מ (3-), גובהו 156 ס"מ (זהה) ובסיס הגלגלים שלו עומד על 252 ס"מ (שמונה פחות מהקונה). בארה"ב הוא מצויד במנוע 1.6 ליטר נטול מגדש שמפיק 121 כ"ס ו-15.7 קג"מ ב-4,500 סל"ד (נתונים לא סופיים), אם כי הגרסה האירופית תוצע ככל הנראה ביחידות כוח אחרות או נוספות.

המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה, ובשני המקרים מניע את הגלגלים הקדמיים בלבד. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק של הרכב החדש לא פורסמו.

יונדאי וניו יתחרה בסיאט ארונה בישראל


הווניו מציע עיצוב קופסתי למדי, כולל יחידות תאורה מרובעות מלפנים ומאחור וסבכה קדמית ענקית. נפח תא המטען בגרסה האמריקנית עומד על 530 ליטר, והוא מצויד בחישוקי "15 או "17.

יונדאי וניו יתחרה בסיאט ארונה בישראל


יונדאי משיקה את הדגם עם שתי רמות גימור, לשתיהן מערכות בטיחות מתקדמות: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע אקטיבי בהיגוי, התרעת רכב בשטח מת מהצד בנסיעה קדימה ואחורה והתרעת הירדמות נהג.



אבזור המותרות כולל, בין היתר, מערכת מולטימדיה עם מסך "8 ותאימות לקארפליי ואנדרואיד אוטו, כניסה והנעה ללא מפתח ובקרת שיוט. נכון לעתה לא ידוע מתי יונדאי וניו יושק בישראל, אך ניתן להעריך כי זה יקרה כבר לכל המאוחר בשנה הבאה. מחברת כלמוביל, יבואנית המותג, נמסר כי עוד לא התקבלה החלטה, אך כי בכוונתה לשווקו בהקדם האפשרי.