שוב פרשה מביכה שקשורה בטסלה. יצרנית הרכב האמריקנית הודיעה על שליחת צוות חקירה מיוחד לסין, במטרה למצוא את הסיבה שגרמה למכונית מדגם מודל S להתלקח ספונטנית בזמן שהיא עומדת בחניה, ואף אינה מחוברת לטעינה.

החקירה נפתחה זמן קצר לאחר שסרטון ממצלמות אבטחה של החניון הפך לוויראלי ברשת, ובו נראית הטסלה כשהיא חונה, מתחילה להעלות עשן ואז מתלקחת ומתפוצצת - תוך שהיא גורמת נזק כבד גם למכוניות העומדות לצידה.

הסרטון, שלפי חותמת התאריך צולם ביום ראשון בערב, זכה לאינסוף שיתופים ברשת "ווייבו" (Weibo) הסינית, המקבילה המקומית לטוויטר. ביצרנית עדיין לא אישרו האם הסרטון המדובר אכן אמיתי וצולם בתאריך בו נטען, אך העובדה כי נשלח צוות בדיקה מאששת שבטסלה לוקחים אותו ברצינות.



"שלחנו מיד צוות למקום ואנחנו תומכים ברשויות המקומיות לביסוס העובדות", כך נמסר מטסלה. "ממה שאנחנו יודעים כעת, אף אחד לא נפגע". ביצרנית סירבו להגיב לפניית סוכנות הידיעות רויטרס בבקשה לפרטים נוספים.

מאז שנת 2013, נרשמו לא פחות מ-14 מקרים מתועדים בהם מכונית של טסלה התלקחה ספונטנית - כך על-פי נתוני רויטרס. ביצרנית הסבירו כי לפי הסטטיסטיקה שברשותם רכב חשמלי נמצא בסיכון גבוה פי 10 להתלקח מאשר רכב בנזין. בטסלה לא הסבירו אם הנתון מתייחס להתלקחות ספונטנית בשימוש רגיל או כתוצאה מתאונה.

צפו: טסלה מודל S מתלקחת ספונטנית בחניה
טסלה מודל S

התקרית החדשה לבטח לא תסייע לטסלה, שמעוניינת להגדיל את אחיזתה בשוק הסיני. מכירותיה במדינה נפגעו כתוצאה ממלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, שכללה הטלת מכסים הדדיים על סחורות.

טסלה מייבאת כיום לסין את מכוניותיה מארה"ב, אך נמצאת בשיאו של מהלך להקמת בסיס ייצור מקומי בשנגחאי, שם תייצר בתחילה את המודל 3 לשוק הסיני. בדרך זו מקווים ביצרנית להפחית את השפעת המכסים על מוצרים מיובאים מארה"ב.