מנכ"ל טסלה, אילון מאסק, הודיע כי שירות מוניות אוטונומיות ללא נהג של היצרנית יהיה זמין במדינות נבחרות בארה"ב משנה הבאה. ההודעה ממשיכה מסורת של הודעות גרנדיוזיות שמלהיבות את המשקיעים ולעיתים תכופות לא מגיעות לבסוף בתאריך המובטח, כך מדווחות סוכנויות הידיעות רויטרס ובלומברג. לדוגמה, הוא כבר הבטיח להציג ב-2018 מכוניות אוטונומיות מלאות - הבטחה שלא יצאה לפועל.

בתדרוך למשקיעים שערך בשבוע שעבר, מאסק הוסיף כי "בעוד שנתיים ככל הנראה נייצר מכונית בלי גלגל הגה או דוושות", כלומר מכונית אוטונומית מלאה בה לא ניתן כלל לנהוג ידנית.

ההכרזה החדשה של מאסק נועדה לעורר עניין בשבב חדש שמאסק חשף, ושמיועד למכוניות אוטונומיות. זה מיוצר על-ידי סמסונג בטקסס, ויוטמע בכל מכוניות היצרנית. השבב מפיתוח טסלה מחליף את ערכת השבבים והמחשוב בה השתמשה טסלה עד כה, אותה פיתחה נבידיה. 



באירוע מאסק הביע כהרגלו בטחון עצמי מופרז, כאשר הכריז שמכוניותיו הן המתקדמות ביותר. "המסר הבסיסי שצרכנים צריכים לקחת מהיום הוא שזה לא שפוי מבחינה כספית לקנות משהו אחר מלבד טסלה. זה כמו לקנות סוס", הסביר.

טסלה מציעה כיום מכוניות עם יכולת נסיעה אוטונומית חלקית, בה נהג אנושי נדרש להיות עירני ולהגיב במקרה הצורך, אך משווקת אותה לעיתים כ"אוטונומית מלאה" - מה שעורר כלפיה לא מעט ביקורת. לדברי מאסק, השלמת החומרה שחלק ממנה נחשף כעת ושיפורים בתוכנה, יאפשרו השקת כלי רכב שיכולים לנסוע בעצמם באופן מלא.

מאסק גם לא הסביר כיצד יתגבר על המסוכות הרגולטוריות שעומדות בפני מכוניות אוטונומיות, שכן החוקים כיום אינם מאפשרים תנועה חופשית של מכוניות כאלו למעט באזורים מסוימים ומצומצמים יחסית שהוקצו לכך במספר מדינות בעולם.

תעשיות הרכב והטכנולוגיה נמצאות בשיאו של מירוץ להשקת מכונית אוטונומית, כולל וויימו של אלפבית (גוגל), אובר, דיימלר (מרצדס), ב.מ.וו, פורד ורבות אחרות. טסלה עובדת על פיתוח שבב למערכת נהיגה רובוטית מאז 2016.