פורד וריביאן (Rivian), חברת הזנק לייצור רכב חשמלי, הודיעו על השקעת עתק של פורד בתמורה לידע בייצור חשמליות. יצרנית הרכב השנייה בגודלה באמריקה תשלם חצי מיליארד דולר (1.81 מיליארד שקל) לריביאן, שבתמורה תעניק לה גישה לפלטפורמת החשמליות שפיתחה.

ריביאן יצאה לדרך רק בסוף השנה שעברה, לאחר שהשיקה בתערוכת לוס אנג'לס בנובמבר שני כלי רכב חשמליים - טנדר ורכב פנאי גדולים. שניהם מבוססים על פלטפורמת חשמליות מודולרית שריביאן מכנה "סקייטבורד", ושניתנת להתאמה למכוניות בגדלים ומסוגים שונים בקלות יחסית.

במסגרת ההסכם, בכיר בפורד יצטרף לחבר המנהלים של ריביאן, וזו גם תסייע לפורד לייצר מכונית חשמלית חדשה על בסיס הפלטפורמה שלה. פרטים לגבי מכונית זו עדיין לא פורסמו.

פורד ניצלה קשיים במגעים בין ריביאן לג'נרל מוטורס, יצרנית הרכב הגדולה באמריקה, שניסתה לחתום עם חברת ההזנק על הסכם דומה.



"הברית האסטרטגית הזו מסמנת נקודת ציון נוספת במאמץ שלנו להאיץ את המעבר לטכנולוגיה בת קיימא", כך אמר אר.ג'יי סקארינג', מייסד ומנכ"ל ריביאן, בהודעה משותפת שפרסמו היצרניות. "לפורד מחויבות ארוכת שנים לקיימות, כאשר ביל פורד (יו"ר פורד; מ.א) היה מהתומכים הראשונים בתעשייה בקיימות, ואנחנו שמחים להשתמש בטכנולוגיה שלנו למכוניות חשמליות נוספות".

ביל פורד הוסיף כי "אנו מתרגשים להשקיע ולחבור לריביאן... אנו חולקים יעדים משותפים ליצירת עתיד בר קיימא לתעשייה באמצעות חדשנות".

פורד תשקיע חצי מיליארד דולר בסטארט-אפ לייצור חשמליות
ריביאן R1S


כלי הרכב החשמליים של ריביאן, המכונים R1T (טנדר) ו-R1S (פנאי שבעה מושבים), מציעים מערכת הנעה חשמלית עם טווח נסיעה של יותר מ-640 ק"מ בין טעינות ועד 764 כ"ס, ומבטיחים יכולת שטח אמיתית. הם יגיעו ללקוחות ראשונים בסוף 2020.