המכונית שתפתח את העידן החשמלי של פולקסווגן, ושתכונה "ID.3", ניתנת כעת להזמנה מוקדמת במדינות נבחרות באירופה. באירוע שהיצרנית ערכה בגרמניה, נחשפה המכונית תחת הסוואה ונחשפו אודותיה פרטים טכניים ראשונים, ומיד לאחר מכן נפתח ספר ההזמנות - עדיין לא בישראל.

באירוע נחשף כי פולקסווגן תעניק למשפחת דגמי .ID שמות מספריים - ה-"3" היא המשפחתית הקומפקטית, מעליה יהיו מכוניות גדולות יותר עם מספרים עולים ומתחתיה קטנות יותר עם הספרות 1 ו-2.

פולקסווגן תשיק את ייצור ה-ID.3 בקיץ הקרוב, ולקוחות ראשונים יקבלו את המכונית בתחילת שנה הבאה. היא תהיה זמינה בשלושה מפרטים עיקריים - עם מצברי 45, 58 או 77 קילוואט-שעה. בהתאם טווח הנסיעה לפי תקן WLTP יעמוד על 330, 420 ו-550 ק"מ בהתאמה. דגם הביניים, שפולקסווגן מעריכה כי יהיה הנמכר ביותר, יציע טווח נסיעה ב"תנאי אמת" של בין 300 ל-420 ק"מ - כך לפי בדיקות בכבישים ציבוריים שנערכו על-ידי היצרנית.



עוד נמסר כי ה-ID.3 תהיה מכונית מקושרת - עם חיבור קבוע לאינטרנט ובאמצעותו אפשרות לעדכונים מהאוויר. מההשקה יהיו זמינות כל הגרסאות - כאשר ביצרנית עקצו את טסלה במרומז על כך שהבטיחה מודל 3 בסיסית וזולה, אך מי שהזמין כזו עוד לפני שלוש שנים עדיין לא קיבל אותה.

דגם הבסיס של ה-ID.3 יעלה "פחות מ-30 אלף יורו" (כ-120 אלף שקל) בגרמניה ויהיה כאמור זמין מיידית. בנוסף, תוצע מהדורה מיוחדת ומוגבלת למזמינים כעת בשם "1st" (ראשונה), שכוללת אבזור מורחב ותג-מחיר התחלתי של 40 אלף יורו (כ-160 אלף שקל).

פולקסווגן: החשמלית הראשונה תציע טווח של עד 550 ק


לדברי פולקסווגן, ה-ID.3 תהיה זכאית להטבות מס לחשמליות הנהוגות במדינות אירופה שונות, במסגרתן המדינה משלמת עד אלפי יורו לרוכשי חשמליות. בישראל הטבת המס אטרקטיבית הרבה פחות - מס מופחת של 10% (כלומר, עדיין 10% יותר מבאירופה, ולפני ההטבות הנהוגות שם).

פולקסווגן: החשמלית הראשונה תציע טווח של עד 550 ק


רוכשי ה-1st יהיו זכאים גם לשנה שלמה של טעינה מעמדות איוניטי (Ionity), חברת הטעינה האירופית, ללא תשלום. חברה זו - שמשתפת פעולה עם פולקסווגן ויצרניות אירופיות אחרות - היא מהאחראיות העיקריות לפריסת תשתית הטעינה ביבשת.

לפי שעה עדיין לא ידוע מתי ה-ID.3 תושק בישראל ומה יהיה מחירה. בהקשר זה כדאי לשים לב כי מחירה בגרמניה דומה לזה של פולקסווגן טיגואן בסיסי (30 אלף יורו). מחיר הטיגואן בישראל (כולל מיסוי של קרוב ל-80%) עומד על החל מ-210 אלף שקל, או כ-37.5 אלף יורו למפרט דומה בגרמניה (150 אלף שקל).