לואיס המילטון סיים ראשון בגרנד פרי הספרדי שנערך על מסלול קטלוניה שליד בברצלונה ובקבוצת מרצדס חגגו ניצחון כפול חמישי ברציפות. מדובר בהישג היסטורי עבור הקבוצה שמדגיש שפתיחת העונה שלה היא לא פחות מחלומית.
 
הן מרצדס והן פרארי הביאו שיפורים למכוניות שלהן לקראת הגרנד פרי הספרדי ואולם לאורך כל סוף השבוע נראתה הקבוצה הכסופה  על הגובה. וואטרי בוטס נטל את ההקפה המהירה והקדים את המילטון שהבטיח לפני המירוץ שיהיה פחות ג'נטלמני מבמירוץ האחרון. אמר וקיים. בזינוק הוא פרץ קדימה והצליח להקדים את בוטס שהתלונן על בעיה במצמד. סבסטיאן פטל בפרארי שהיה שלישי במקצה הדירוג ניסה לקרוא תיגר על שתי מכוניות המרצדס ולעקוף מהצד החיצוני של הפניה. ואולם הוא החליק קלות מהמסלול ופגע בצמיגים. מקס וורסטפן עט על הטרף ותפס את המקום השלישי. מכאן ואילך שלט המילטון במירוץ כאשר בוטס וורסטפן נמצאים בפער די מהותי מימנו וגם זה מזה. פרארי ניסתה טקטיקות שונות בהחלפות הצמיגים אך לא הצליחה לסכן את מכונית הרד בול. גם כניסת מכונית קוצבת לקראת סיום המירוץ לא הצליחה לשנות את התמונה. המילטון שלט גם בזינוק מחדש ואף קבע את ההקפה המהירה ביותר – דבר שהבטיח לו נקודה נוספת- בעוד פטל וצ'רלס לקלרק נאלצים להסתפק במקום הרביעי והחמישי. שישי סיים פייר גסלי במכונית הרד בול השנייה. הוא הקדים את קווין מגנוסן בהאס במירוץ טוב, קרלוס סיינז במקלארן, דניל קוויאט בטורו רוסו, ורומן גרוז'אן בהאס שאיבד מקומות אחרי קרב צמוד (מדי) עם בן קבוצתו.
 
פורמולה 1, ספרד - המילטון חוזר לנצח בברצלונה


עם נצחונו השלישי העונה חוזר המילטון להוביל את דירוג הנהגים, וכעת העיניים נשואות למירוץ הבא במונטה קרלו בו מרצדס לא הצטיינה בשנים האחרונות. האם שם תצליח פרארי לעצור את שרשרת ההצלחות של חיצי הכסף? זה לא יהיה פשוט לאור היכולת שהפגינה מרצדס בפניות האיטיות בברצלונה. 
 
גרנד פרי ספרד
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. וואטרי בוטס – מרצדס
3. מקס וורסטפן- רד בול
4. סבסטיאן פטל- פרארי
5. צ'רלס לקלרק – פרארי
6. פייר גסלי – רד בול
7. קוין מגנוסן – האס
8. קרלוס סיינז – מקלארן
9. דניל קוויאט – טורו רוסו
10. רומן גרוז'אן – האס

פורמולה 1, ספרד - המילטון חוזר לנצח בברצלונה

 
אליפות העולם לנהגים אחרי חמישה מירוצים
1. לואיס המילטון -112 נק'
 2  . וואטרי בוטס – 105 נק'
3. מקס וורסטפן    - 66 נק'
4. סבסטיאן פטל – 64 נק'
5. צ'רלס לקלרק – 57 נק'
 
אליפות העולם ליצרנים אחרי חמישה מירוצים
1. מרצדס – 217 נק'
2. פרארי – 121 נק'
3. רד בול – 87 נק'
4. רנו – 22 נק'
5. רייסינג פוינט – 17 נק'

פורמולה 1, ספרד - המילטון חוזר לנצח בברצלונה