אודי A4, המשפחתית היוקרתית שמתחרה בב.מ.וו סדרה 3 ומרצדס C-קלאס, עוברת רענון של אמצע החיים. ארבע שנים אחרי שהוצגה ביוני 2015, אודי מציגה A4 מחודשת בעיצוב, אבזור ומתחת לעור.

העדכון לעיצוב כמובן אינו גדול, אך ניכר שאודי ניסתה לשוות ל-A4 מראה שרירי ומפוסל יותר ופחות אנמי מבמקור. זה בא לידי ביטוי לא רק בשינוי הרגיל לחרטום (סבכה, פגוש, יחידות תאורה) ולחלק האחורי (פגוש בעיקר), אלא באופן חריג גם לעיצוב מהצד. כאן תמצאו קווי מתאר חדשים, כאשר את קו הגוף האורכי מחליפים שני קווים שמסתיימים לפני הדלתות מלפנים ומאחור, ובתחתית המרכב הדלתות עוצבו מחדש.

כל גרסאות ה-A4 יוצעו מעתה עם תאורת לד מלאה, כאשר בתוספת תשלום ניתן יהיה להזמין פנסי מטריצת לד המציעים כיבוי של חלק מהפנס בהתאם לתנועה ממול ומצב הכביש. בדרך זו ניתן לנסוע עם אורות גבוהים בלי לסנוור את הבאים ממול באופן מדויק ולמשך זמן רב יותר.

אודי A4 מתחדשת - בישראל בסוף השנה


ה-A4 תוצע גם עם גוון חדש של אפור, שמצטרף ל-11 גווני מרכב הקיימים. את המראה משלימים חישוקים חדשים, בעוד בתא הנוסעים ישנה חבילת תאורה חדשה, מערכת מולטימדיה משודרגת עם מסך מגע ("10.1) ועדכונים קלים לעיצוב. גם האבזור שודרג, וכולל כעת יישומון לטלפון חכם שמאפשר לפתוח ולנעול את הדלתות עם הטלפון, בקרת שיוט אדפטיבית לעצירה מלאה שנעזרת במידע מהתשתית (מצב רמזורים, עומסים וכדומה) ועוד.

אודי A4 מתחדשת - בישראל בסוף השנה


מידה מהתשתית יאפשר גם מערכת לזיהוי מצב הרמזור ומעבר ב"גל ירוק". המכונית תקבל ממרכז השליטה העירוני את מצב הרמזורים בדרך, תמליץ לכם על מהירות בה לא תצטרכו לחכות באור אדום ובמידה ונתקלתם בכזה, תציג את הזמן שנותר עד לאור הירוק המיוחל. מערכת זו תהיה זמינה בערים נבחרות באירופה, ולא ידוע כרגע אם תוצע גם בישראל.

אודי A4 מתחדשת - בישראל בסוף השנה


אודי תאפשר יותר חופש לבחירה בין חבילות העיצוב השונות, כאשר לראשונה ניתן יהיה להזמין למשל תא נוסעים בעיצוב S ספורטיבי, בלי חבילת S חיצונית ולהיפך. ה-A4 תהיה זמינה בשלושה קווי עיצוב עיקריים לחוץ ומספר דומה לפנים.

אודי A4 מתחדשת - בישראל בסוף השנה


מתחת למכסה המנוע אודי לא מפרסמת מפרט מלא, אך מבטיחה שורה של שיפורים - בהם גרסאות כלאיים מתונות חדשות, שיעשו שימוש במצבר זעיר להארכת הזמן בו מנוע הבעירה הפנימית יכול להיות כבוי בשיוט וגלישה, כמו גם לקראת עצירה ובעצירה. מלבד ב-S4 הספורטיבית, מערכת הכלאיים מתבססת על מערכת החשמל הרגילה (12V).

אודי A4 מתחדשת - בישראל בסוף השנה


ב-S4 לעומת זאת, ל-12V נוספה מערכת חשמל 48V שמאפשרת מערכת כלאיים מעט חזקה יותר - כולל מצבר בעל קיבולת של חצי קילוואט-שעה ומנוע חשמלי שמשמש כ"מגדש" לסיוע בסל"ד נמוך. ה-S4 תוצע באירופה רק עם מנוע טורבו-דיזל (שישה צילינדרים, 3.0 ליטר ו-347 כ"ס), בעוד מחוץ לאירופה יהיה מנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין עם 354 כ"ס. לא ברור אם זה האחרון יהנה מתקינה אירופית, בלעדיה לא ניתן לשווקו בישראל.

אודי A4 מתחדשת - בישראל בסוף השנה


מלבד ה-S4, אודי תציע את ה-A4 המחודשת עם מנועי 1.5 ו-2.0 ליטר טורבו-בנזין ו-2.0 ו-3.0 ליטר טורבו דיזל. ההספק ינוע בין 150 ל-245 כ"ס, כאשר לישראל רלוונטיות בעיקר יחידות הבנזין (1.5 ליטר 150 כ"ס ו-2.0 ליטר 245 כ"ס עם ארבעה צילינדרים ותיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית).

אודי A4 מתחדשת - בישראל בסוף השנה


ה-A4 המחודשת זמינה באירופה כעת בדגמי הבסיס, בעוד גרסאות אולרוד (סטיישן-שטח) ו-S4 יצטרפו למבחר בקיץ. לישראל המשפחתית צפויה להגיע לקראת סוף השנה, כך נמסר מחברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית אודי.