אחד האתגרים הגדולים של התחבורה העירונית בעידן המודרנית, היא לגרום לאנשים לזנוח את הרכב הפרטי לטובת תחבורה ציבורית. אלא שתחנות אוטובוס ורכב לעיתים רחוקות מהבית, והליכה אליהן אינה תמיד נעימה או אפילו אפשרית.

בין הפתרונות האפשריים לבעיה הזו, ישנה "תחבורת הק"מ האחרון", אמצעי תחבורה זעירים שיאפשרו תנועה קלה מהבית, מקום הבילוי או העבודה, אל היעד הסופי או לאמצעי תחבורה ציבורית "כבד". דוגמה לכך אפשר לראות במכונית התצוגה החדשה של רנו, ה"איזי-פוד" (EZ-Pod), מעין תא נוסעים זעיר שמיועד לתחבורה עירונית.

האיזי-פוד הוא כלי רכב זעיר - חשמלי ואוטונומי לחלוטין - מה שאומר שניתן להפעיל אותו כמעין שירות מוניות לטווח קצר, רכב משלוחים, שירות הסעה בחניונים גדולים, קמפוסים, מלונות ומרכזי קניות ואפילו באזורים סגורים לתנועה פרטית של מרכזי ערים.



רנו לא מפרסמת מפרט טכני של הרכב, אך מציינת כי הוא מבוסס על הטוויזי - הקוודריסייקל החשמלי הדו-מושבי שהיצרנית משווקת מזה מספר שנים. זה אומר כי האיזי-פוד מיועד למהירויות נמוכות וטווחי נסיעה קצרים למדי, כיאה לייעודו.

אל תלכו ברגל: התא הזעיר של רנו ייקח אתכם ליעד


רכב התצוגה החדש מצטרף למספר דגמים תחת השם "איזי", שהוצגו בשנים האחרונות והציעו כל אחד פתרון אחר לתחבורת העתיד. בינתיים אף אחד מהם לא הגיע לייצור, אך בדומה ל"איזי-פלקס" המסחרית, רנו מבטיחה כי האיזי-פוד בדרך לייצור מוגבל למטרת ניסוי ציבורי. פרטים נוספים על כך, בינתיים אין.