מנכ"ל פורד, ג'ים האקט, הודיע לעובדי החברה במכתב ששלח כי בכוונתו לפטר 7,000 עובדים בשבועות הקרובים. זאת, בחלקה האחרון של תוכנית התייעלות "עיצוב מחדש חכם", שמתנהלת ביצרנית מאז שנה שעברה.

במכתב, שפורסם על-ידי ה"אוטומוטיב ניוז", נמסר כי חלק מהעובדים שיעזבו יעשו זאת במסגרת תוכנית "פרישה מרצון", אחרים יפוטרו והקיצוץ כולל גם משרות שתוכננו אך עוד לא נשכרו עבורן עובדים. בפורד מעריכים כי המהלך יחסוך 600 מיליון דולר (כ-2.15 מיליארד שקל) מדי שנה.

"פורד היא חברה משפחתית, ולהגיד להתראות לעמיתים זה קשה ומרגש", כך על-פי האקט במכתב ששלח. "התקדמנו מהתנהלות העבר בכמה אזורים, בה חברי צוות שפוטרו נאלצו לעזוב מיד עם חפציהם, במקום לתת לאנשים את האפשרות להישאר כמה ימים כדי לסיים את העבודה ולהיפרד". בכך האקט מתייחס לכוונת היצרנית לבצע את המהלך בהדרגה.

פורד תפטר 10% מכוח האדם ותחסוך 600 מיליון דולר בשנה
ג'ים האקט, מנכ"ל פורד

מהמכתב עולה גם כי תוכנית ההתייעלות נמשכת זמן רב מכפי שהאקט העריך בתחילה. לאחר שזו פורסמה, האקט העריך כי היא תסתיים באמצע שנת 2019, בעוד במכתב כעת נמסר כי היא תימשך לכל הפחות עד הקיץ.

הפיטורים יכללו משרות בדרום אמריקה, שם פורד הודיעה כי תסגור מפעל ותפסיק שיווק במדינות מסוימות. גם עסקיה של היצרנית באירופה צפויים להיפגע.



האקט נכנס לתפקיד המנכ"ל לפני שנתיים, לאחר שקודמו בתפקיד, מארק פילדס, פוטר. הוא יישם תוכנית התייעלות גלובלית שמטרתה לחסוך 11 מיליארד דולר, ושכוללת פיטורים, הפסקת ייצור דגמים לא ריווחיים - בהם כל דגמי הסדאן בארה"ב. ב-2018 פורד הודיעה על תוכנית חומש לחסכון של 25.5 מיליארד דולר, במסגרתה הוצב יעד למתח רווחים של 8% עד 2020.

עד עתה, התוכניות של האקט זכו לתגובה מעורבת מצד משקיעים. בעוד המנייה נסחרת בימים אלה בשיעור של כ-30% יותר מאשר בסוף 2018, היא עדיין עומדת על שיעור נמוך יותר מכאשר האקט נכנס לתפקיד.