שבע מכוניות חדשות הגיעו, התרסקו - והצטיינו. ה-Euro NCAP פרסם את סדרת המבחנים לחודש מאי, במסגרתה נבדקו אודי אי-טרון, טויוטה קורולה, טויוטה ראב4, לקסוס UX, מאזדה 3, פולקסווגן טי-קרוס ורנו קליאו. והבשורות טובות: כל המכוניות החדשות שנבחנו עברו את המסע המפרך בהצלחה, בדרך לציון חמישה כוכבים מרבי. מבין השבע, ה-3, הטי-קרוס והקליאו החדשות עדיין לא הגיעו לישראל.

הצטיינות יתרה רשמה מאזדה 3 החדשה, שתגיע לישראל בסוף השנה. זו רשמה ניקוד מרשים ביותר של 98% בהגנה על מבוגרים, הגבוה ביותר מבין המכוניות לא רק בסדרה האחרונה, אלא בכל המבחנים שפורסמו השנה ואשתקד. פולקסווגן טי-קרוס ורנו קליאו הרשימו אף הן עם 97% ו-96% בהתאמה.

רנו קליאו רושמת את הציון הגבוה ביותר בהגנה על ילדים השנה עד כה, 89%, אם כי אשתקד עקפו אותה שתי מכוניות (מאזדה 6 ומרצדס A-קלאס). גם מאזדה 3 וטויוטה ראב4 הרשימו עם 87%. בדירוג ההגנה על הולכי רגל הייתה טויוטה קורולה המובילה (86%), לפני הראב4 עם 85%. זהו הניקוד הגבוה ביותר שנרשם השנה, אם כי אשתקד מרצדס A-קלאס (92%) ולקסוס ES (עם 90%) הרשימו יותר.



בדירוג מערכות הבטיחות, שהוחמר משמעותית בשנים האחרונות, רושמות כל המכוניות ניקוד מכובד - בין 73% למאזדה 3 ל-80% לפולקסווגן טי-קרוס. כאן חשוב לשים לב כי הניקוד מושפע ממערכות הבטיחות בהן מצוידת כל מכונית, ובהתאם דירוג זה רלוונטי רק אם אתם רוכשים מכונית באותו מפרט - דבר שלא תמיד אפשרי בישראל בגלל תעדוף מערכות התרעה דוגמת מובילאיי בהתקנה מקומית, על פני מערכות מקוריות.

מאזדה 3, טויוטה קורולה וראב4 ורנו קליאו מצטיינות במבחן בטיחות