רכב הפנאי סקודה קודיאק, שזוכה להצלחה נאה בישראל, הפך לטנדר שטח קשוח. 35 סטודנטים בביה"ס למקצועות הרכב של סקודה, הכינו יחד עם המנחים בקורסים ומהנדסים מסקודה רכב תצוגה מרשים, שמבוסס על הקודיאק הסדרתי.

קוראים לו מאונטיאק (שילוב של Mountain, הר - וקודיאק), והוא טנדר קלאסי בעיצובו: מלפנים קבינה לשני נוסעים, מאחור ארגז גדול פתוח להובלת מטען. לצורך כך הוקרב קודיאק סדרתי, שלאחר שהגג הוסר ממנו חלקית, עבר התאמות וחיזוקים לשמירה על חוסן המרכב.

לרכב התצוגה מרכב באורך 500 ס"מ - 30 יותר מקודיאק רגיל, למרות שבניגוד אליו יש לו כאמור רק שני מושבים ולא שבעה. הוא גם רחב משמעותית, עם 200.5 ס"מ (12+) וגבוה יותר - 171 ס"מ (4+). מרווח הגחון צמח בלא פחות מ-10 ס"מ ל-29, חלק מכך תודות לצמיגי השטח (245/65 עם חישוקי "17).



הסטודנטים לא הסתפקו רק בהסבה למרכב טנדר. המאונטיאק מציע שלל פריטי אבזור ועיצוב חדשים, בהם עוגני מטען ותאורה בארגז, תאורת לד על הגג, תאורה בסבכה הקדמית, סמל סקודה מואר מלפנים ועוד אחד ענקי ומואר בתקרת תא הנוסעים ועוד שלל תופינים.

סקודה קודיאק הפך לטנדר שטח


ויש עוד: מגן חזירים ענקי, מושבי באקט ספורטיביים עם תפירה ייחודית, שנורקל להגדלת כושר הצליחה (נתון לא פורסם), כננת לחילוץ, תאי אחסון בארגס ותאורת לד בתא המנוע. זה האחרון, אגב, בנפח 2.0 ליטר (טורבו-בנזין), מפיק 190 כ"ס ומשודך לתיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה.

סקודה קודיאק הפך לטנדר שטח


כמו חמשת רכבי התצוגה הסטודנטיאליים שקדמו לו, המאונטיאק אינו צפוי להגיע לייצור ונועד כתרגיל מעשי לסטודנטים. הוא צפוי להופיע, עם זאת, באירועי יח"צ ותערוכות בחודשים הקרובים.