רכב הפנאי הגדול יחסית של רנו, הקוליאוס (Koleos), עובר רענון של אמצע החיים. הרכב, מעין ספינת דגל של רכבי הפנאי הקומפקטיים של רנו, אינו מוצע אצלנו לפי שעה - ונראה כי גורל דומה יהיה גם למתיחת הפנים. כשלון הקוליאוס בדור הקודם, לצד תג-מחיר גבוה יחסית של הדור החדש והיעדר שורת מושבים שלישית, לבטח לא מסייעים לסיכוייו להגיע לכאן.

הקוליאוס, שהוצג בדור הנוכחי באפריל 2016, מתבסס על פלטפורמת רכבי הפנאי הקומפקטיים של רנו-ניסאן, שעל בסיסה משווקים בישראל בין היתר רנו קדג'אר וניסאן X-טרייל וקשקאי. בעזרת מידות נדיבות יחסית - אורך של 467 ס"מ ורוחב של 181 ס"מ - רנו מנסה למצב אותו בקטגוריה מעל (רכבי פנאי בגודל בינוני), אם כי הוא קטן משמעותית מקיה סורנטו ויונדאי סנטה פה למשל.

בהתאם למיצוב, הקוליאוס מוצע במפרט עשיר יחסית ועם מנועים חזקים: מתיחת הפנים מביאה שתי גרסאות דיזל חדשות - יחידת 1.7 ליטר עם 150 כ"ס (11.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש, 18.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה), או 2.0 ליטר עם 190 כ"ס (10.1 שניות, נתון תצרוכת דלק לא פורסם).



הגרסה החזקה מוצעת עם הנעה כפולה לא קבועה, כולל אפשרות לנעילת דיפרנציאל מרכזי עם חלוקת כוח שווה בין הסרנים. מנוע הבסיס מוצע עם הנעה קדמית. שניהם מעבירים את הכוח לגלגלים באמצעות תיבה אוטומטית רציפה.

רנו מרעננת את הקוליאוס, שוב לא לישראל


מלבד המנועים החדשים, הקוליאוס המחודש גם מצטייד בפגושים שונים מלפנים ומאחור, סבכה קדמית חדשה, חישוקים קלים בעיצוב חדש, גווני מרכב חדשים וביותר אבזור מותרות ובטיחות. בין היתר בלימת החירום האוטונומית שודרגה ומזהה כעת גם הולכי רגל, נוספה אפשרות לתאורת לד קדמית מלאה ומערכת השמע שודרגה עם עד 13 רמקולים.

רנו מרעננת את הקוליאוס, שוב לא לישראל


מערכת המולטימדיה ("7 אופקי או "8.7 אנכי) שודרגה וכוללת שיקוף טלפונים (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו). רנו גם מבטיחה שיפור לאיכות תא הנוסעים, עם חומרים רכים ונעימים מבעבר.

רנו מרעננת את הקוליאוס, שוב לא לישראל


לפי שעה לא ידוע על תוכניות לשיווק הקוליאוס בישראל. השיווק באירופה צפוי להתחיל בחודשים הקרובים.