בכל שבוע נסקור מכונית אחת מ"קטלוג אוטו" היסטורי, קטלוג בו ניתן למצוא מידע על כל דגם הנמכר בישראל, וגם כמה שלא. והפעם: ביואיק לה-קרוס, המשפחתית הגדולה והמהודרת שלמרות הצלחה מכובדת בישראל, הייתה המכונית האחרונה של המותג לפני ששיווקו הופסק כליל. הנה מה שהיה לנו לכתוב על הלה-קרוס בשנת 2013:

 גם בלי לראות את הסמל, ברור למרחקים מהיכן מגיעה ביואיק לה-קרוס. במותג הכמעט-יוקרה האמריקני אולי מעט הגזימו בשימוש רעשני בכרום הבוהק ובסבכה אגרסיבית כל כך, אבל באופן כללי ניתן לומר שהתוצאה נאה ואף מרשימה.

ביואיק לה-קרוס משומשת, דור שני (2014-2010)


איכות החומרים טובה משמעותית מבעבר והגוונים נעימים לעין. הלה-קרוס מרווחת עם בסיס גלגלים של 284 ס"מ (שהיה אז נדיב במיוחד), גם אם המרחב לראש מאחור מעט מצומצם. היצע המנועים כלל עד מאי 2012 את יחידת ה-2.4 ליטר (ארבעה צילינדרים, 182 כ"ס) ו-V6 בנפח 3.6 ליטר עם 280 כ"ס, שהחליף מנוע 3.0 איתו הוצעה המכונית בישראל בשנה וחצי הראשונות. הלה-קרוס שווקה ב-2013 עם מנוע V6 חדש (עדיין בנפח 3.6 ליטר), שהתהדר בהספק מרשים של 303 כ"ס.

רוב הזמן הלה-קרוס מרגישה חסונה וחזקה, אלא שבשם החיסכון נבחרו יחסי העברה ארוכים בתיבת ההילוכים, שעלולים לפגוע בקצב. גם מבחינת ההתנהגות הלה-קרוס מנסה להסתיר את מוצאה. אין ספק - היא מעניקה תחושת נהיגה כבדה, גדולה, רכה ופחות מהודקת ממכוניות גרמניות מקבילות, אך עדיין אינה מאבדת את הראש תחת עומס.

ביואיק לה-קרוס משומשת, דור שני (2014-2010)


בניגוד לדור הראשון מהעשור שעבר, שיבושים גדולים לא מכריעים את מערך המתלים והנוחות טובה למדי, בייחוד מחוץ לעיר אך גם בתוכה. הבלמים לעומת זאת עדיין אינם נחושים מספיק תחת עומס. הלה קרוס מהווה קפיצת דרך מהותית מאוד לעומת הדגם היוצא.

מתיחת פנים קלה הוצגה באפריל 2013, עם רענון עיצובי בחזית ומאחור, קונסולה משודרגת ואפשרויות אבזור נוספות. באגף המכאני אין כל שינוי.

[בשל החלטת ג'נרל מוטורס להפסיק את שיווק ביואיק בישראל, הלה-קרוס עזבה אותנו במאי 2014, לאחר שבאותו חודש נמסרו שמונה המכוניות האחרונות. מאז מותג ביואיק לא נראה עוד בישראל]  

ביואיק לה-קרוס, מפרט טכני עיקרי
גרסה –  3.6 ליטר V6 אוטומטית 
* מרכב,תצורה – סדאן, ארבע דלתות 
* סוג מנוע – בנזין 
* הספק/סל"ד – 303 כ"ס/6,800
* מומנט/סל"ד – 36.5 קג"מ/3,300
* הנעה – קדמית 
* תיבת הילוכים – אוטומטית, שישה הילוכים   
* מתלים קדמיים/אחוריים – מקפרסון, מוט מייצב / רב-חיבוריים, מוט מייצב 
* בלמים קדמיים/אחוריים – דיסקים מאווררים / דיסקים מאווררים 
* מידת צמיגים – 245/50-17
* בסיס גלגלים – 284 ס"מ
* גובה/רוחב/אורך – 500/186/150 ס"מ 
* משקל עצמי – 1,737 ק"ג
* נפח תא מטען – 376 ליטר
* מהירות מרבית – 220 קמ"ש
* 0 ל-100 קמ"ש – 7.5 שניות
* תצרוכת דלק ממוצעת – 10.5 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה 
* תצרוכת דלק במבחן אוטו – 7.3 ק"מ לליטר 

גרסאות/מנועים נוספים
2.4 ליטר אוטומטית (נמכרה עד מאי 2012)
* מנוע – 2.4 ליטר בנזין
* תיבת הילוכים – אוטומטית, שישה הילוכים
* הספק/סל"ד – 182 כ"ס/6,700
* מומנט/סל"ד – 23.8 קג"מ/4,900
* מהירות מרבית – 190 קמ"ש
* 0 ל-100 קמ"ש – 9.0 שניות