לואיס המילטון ניצח גם בגרנד פרי הקנדי אשר נערך על האי נוטרדאם במונטריאול. זה הניצחון החמישי שלו העונה, והפעם השביעית בה הוא מסיים ראשון בקנדה, אבל הפעם היה זה ניצחון שנוי במחלוקת.  סבסטיאן פטל בפרארי שחצה ראשון את קו הסיום זעם על עונש תוספת זמן של חמש שניות שספג לקראת סיום. הזעם של פטל כך נראה לא ידע באותם רגעים גבולות הפעם גבולות. הוא לא החנה את מכוניתו במקום הנכון בסוף המירוץ, לא התייצב לראיונות הסיום, ורק ברגע האחרון הסכים לעלות לטקס הענקת הגביעים. זעם כזה לא ראינו כבר מזמן בזירה. 

אפשר היה להבין את תסכולו של פטל. אחרי התצוגות המאכזבות בפתיחת העונה פרארי סוף סוף נראתה על הגובה במונטריאול, ומהירה ממרצדס בהקפות הדירוג. הקרב בין פטל להמילטון על הקפת הדירוג המהירה היה מותח וצמוד. המילטון ביצע הקפה מעולה לקראת סיום אבל נהגה של פרארי הבטיח את עמדת הזינוק הבכירה כאשר ניצל את המהירות העדיפה של המכונית האדומה בישורת האחרונה. זו הייתה הקפת הדירוג המהירה הראשונה שלו מאז הגרנד פרי הגרמני של השנה שעברה. אבל המירוץ יהיה סיפור אחר ידעו כולם בגלל חום המסלול ויכולת המכוניות על הצמיגים הקשים והפחות מהירים. 



בזינוק נטל פטל את ההובלה כאשר המילטון דולק אחריו אך לא ממש מצליח לאיים. נראה היה שפרארי שולטים במירוץ אבל הסדקים החלו להראות מעט אחרי המעבר לצמיגים הקשים והעמידים יותר. מרצדס לא הצליחו לתקוף את פרארי במהלך החלפות הצמיגים אבל אחריהן נראה המילטון מהיר יותר והוא החל סוגר ולוחץ על פטל. בהקפה ה-48 פטל שגה, והחליק לדשא בפניה מספר שלוש. הוא הצליח לחזור למסלול והשתלט על המכונית אבל הבעיה הייתה שהוא עשה זאת באופן מסוכן: הוא דחק את המרצדס של המילטון לגדר המגן. המילטון הצליח להאט ולמנוע תאונה אבל לכולם היה ברור שהמהלך של פטל יהיה שנוי במחלוקת וגרור התייחסות של שופטי המסלול. ואכן מספר הקפות אחרי כן שגרו השופטים הודעה שפטל ייענש בתוספת חמש שניות לזמנו. המילטון המשיך ללחוץ עליו אך כעת היה עליו רק להישאר צמוד לפטל כדי להבטיח את נצחונו. פטל זעם וזעק בקשר "לאן יכולתי לעזאזל ללכת. הם גונבים מאיתנו את הניצחון". המילטון אמר בסיום "זו בוודאי לא הדרך בה רציתי לנצח" אבל עם כל הסימפטיה שהפגין לפטל הוא חשב שהחלטת השופטים הייתה נכונה. פרארי צפויה לערער על העונש. 

צ'רלס לקלרק בפרארי השנייה סיים שלישי לפני ואטרי בוטס במירוץ שהמתיק את המירוץ המאכזב שלו עם ההקפה המהירה ביותר שזכתה אותו בנקודה. מרצדס הכניסה אותו הקפות ספורות לסיום להצטייד בצמיגים חדשים והוא נטל את הזמן המהיר מ...הפרארי של לקלרק.

המילטון מנצח במונטריאול, פטל זועם


חמישי סיים וורסטפן ברד בול שזינק מהמקום התשיעי אחרי שלא הצליח במקצה הדירוג. דניאל ריקרדו וניקו הולקנברג במירוץ המוצלח ביותר של רנו השנה סיימו אחריו והקדימו את פייר גסלי ברד בול השנייה שסיים שמיני. לאנס סטרול, הגיבור המקומי, סיים תשיעי ברייסינג פוינט לפני דניל קוויאט בטורו רוסו. 

גרנד פרי קנדה 
1. לואיס המילטון – מרצדס 
2. סבסטיאן פטל- פרארי 
3. צ'רלס לקלרק - פרארי 
4. ואטרי בוטס – מרצדס 
5. מקס וורסטפן - רד בול 
6. דניאל ריקרדו – רנו 
7. ניקו הולקנברג - רנו 
8. פייר גסלי - רד בול 
9. לאנס סטרול- רייסינג פוינט 
10. דניל קוייאט- טורו רוסו

אליפות העולם לנהגים אחרי שבעה מירוצים 
1. לואיס המילטון -162 נק' 
2. וואטרי בוטס – 133 נק' 
3. סבסטיאן פטל – 100 נק' 
4. מקס וורסטפן    - 88 נק' 
5. צ'רלס לקלרק – 72 נק' 

אליפות העולם ליצרנים אחרי שישה מירוצים 
1. מרצדס – 295 נק' 
2. פרארי – 177 נק' 
3. רד בול – 124 נק' 
4. מקלארן – 30 נק' 
5. רנו  – 28 נק'

המילטון מנצח במונטריאול, פטל זועם