חפשים לקנות טויוטה קורולה יד שנייה? הסקירה הזו תעזור לכם לעשות זאת בחכמה. זו הסקירה השנייה בסדרת סקירות הרכב המשומש שלנו בעזרת צי הרכבים של ליס4יו, ובקרוב יועלו כאן מדריכים נוספים עם מידע שימושי על הדגמים המבוקשים ביותר בשוק המשומשות הישראלי. הסקירות מובאות הן בכתב והן באמצעות סקירת וידאו.

בסקירות הקודמות: 
מאזדה 3
רנו קליאו




___________________________________________

כאשר הגיע הדור ה-11 של טויוטה קורולה לסוף דרכו, היה שם הדגם הזה בן 52 שנים, ונמכרו ממנו קרוב ל-50 מיליון יחידות - מכונית הנוסעים הוותיקה ביותר ורבת המכר מעולם (הישג שנקבע כבר ב-1997).

דגם זה היה לא רק מאלה שעשו את טויוטה בכלל, העניקו לה את חותמת האמינות המאפיינת אותה בפרט, אלא לכשעצמו הפגין, בפשטות, רמת אמינות גבוהה מאוד. אותו מוניטין אמינות אפיין גם הדור ה-11, והעניק לו מעמד ייחודי גם בסחירות ובשמירת ערך. עם תחילת שיווק הדור החדש, בדקנו האם האמינות אכן הייתה גבוהה גם בדור היוצא, האם למחירי השוק הגבוהים יש סיבה טובה, והאם, בסופו של דבר, קורולה זו רכישה נכונה.

טויוטה קורולה יד שנייה - המדריך המלא


גרסאות, רמות גימור
הדור ה-11 של קורולה נשען על מכלולים דומים לאלו ששירתו את הדור הקודם - אך דגם זה גדול מקודמו (בסיס גלגלים של 270 ס"מ לעומת 260; מרכב ארוך ורחב יותר) ולמנוע הבנזין הספק ומומנט משופרים הודות למערכת תזמון שסתומים מתקדמת ('וואלוומאטיק') השולטת במהלך הפתיחה של שסתומי היניקה. בנוסף, דגם זה צויד בתיבה רציפה שהחליפה פלנטרית מיושנת (4 הילוכים) ורובוטית חד-מצמדית לפני כן.

שיווק הדור ה-11 בישראל החל ביולי 2013, כשהייצור, כמו קודם, נעשה בטורקיה. המפרט כלל מנוע אחד (בנזין 1.6 ליטר, 132 כ"ס), אחת משתי תיבות הילוכים (תיבה רציפה או תיבה ידנית עם 6 הילוכים) ושתי רמות גימור לבחירה - 'סאן' או GLI המאובזרת; ההבדלים בין רמות הגימור אינם גדולים ונועדו ליצור בידול בין לקוחות פרטיים ובין ציי רכב. ההבדלים מסתכמים בגימור שונה מבפנים ומבחוץ (ל-GLI חישוקי "16 קלים עם צמיגים רחבים יותר) ובבקרת אקלים דו-אזורית במקום פיקוד מכני (בשתיהן אין פתח מיזוג מאחור). מנגנון קיפול חשמלי למראות הצד תקני ב-GLI אך ניתן היה להוסיף אותו (וגם בקרת שיוט) ל'סאן' בתשלום נפרד.

טויוטה קורולה יד שנייה - המדריך המלא


ביולי 2016 החל שיווק של קורולה מחודשת. עיקר השינויים היו בהעשרת האבזור, בעיקר מערכות בטיחות מתקדמות - כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב ועמעום אורות אוטומטי.

עוד באבזור: כניסה והנעה ללא מפתח, שהפכה -ביחד עם בקרת אקלים מפוצלת - לתקנית ב'סאן' מ-2018. ב-GLI המחודשת יש אפשרות לריפוד בהיר. מערכת המולטימדיה המקורית שופרה עם מסך גדול יותר ("7, במקום "6.1), ולחצני מגע החליפו לחצנים פיזיים. התוכנה עודכנה ואפשרה (בתשלום) התקנה של ממשק מקומי - 'טויוטה קונקטד' - הכולל יישומי ניווט, מוזיקה וחנייה. שימו לב כי ב'סאן' בדגם המעודכן מערכת המולטימדיה איננה מקורית מ-2018.

טויוטה קורולה יד שנייה - המדריך המלא


רכישה
 לפי נתוני אתר יד2 של השנתיים האחרונות, טויוטה קורולה היא אחת משלוש המכוניות המשומשות המבוקשת ביותר. המחירים, לפי מחירון לוי יצחק (אפריל 2019), מתחילים בכ-67,000 שקלים לדגמים הראשונים מ-2013 (מיולי; כל המחירים מתחשבים במועד העלייה לכביש; המחיר מתייחס הן לגרסה אוטומטית 'סאן' והן לגרסה ידנית GLI) ומכ-86,000 שקלים לדגם המעודכן עם גרסה ידנית ומכ-90,000 שקלים לגרסה האוטומטית.

לפי מחירון אתר יד2 המחירים נמוכים יותר, בעיקר בשנים הראשונות - מ-53,000 שקלים לגרסה ידנית/GLI/2013 ומ-57,000 שקלים לגרסה אוטומטית/'סאן'/2013. מחירי הגרסאות המעודכנות (מיולי 2016) מתחילים בכ-81,000 שקלים לגרסה הידנית וב-87,000 שקלים לגרסה האוטומטית.

טויוטה קורולה יד שנייה - המדריך המלא


שגרת אחזקה, עלויות
לזכותה של קורולה עלויות אחזקה נמוכות למדי - מחירי הטיפולים זולים משמעותית ביחס לדגמים מקבילים, ומחירי חלקי החילוף דומים למקובל פחות או יותר. לקורולה מרווח טיפולים אופייני (שנה/15,000 ק"מ), קיבולת שמן מנוע של 4.2 ליטר ומפרט טיפולים שגרתי, פרט לצורך בהחלפת מצתים (אירידיום) בכל 6 שנים/90,000 ק"מ. אין צורך בהחלפות תקופתיות של שרשרת התזמון ושל רצועת ההינע (אביזרים). החומרה של מערכות הבטיחות המתקדמות מותקנת בקצה העליון של השמשה - מקום מוגן יחסית בפני נזקים.

לטויוטה אין מוסך מרכזי כמקובל, אלא רק סוכנויות משנה ובכל סוכנות יש גם מרכז שירות וגם אולם תצוגה.

תחזוקה שוטפת
לפי מבחני הדרכים שעשינו לאורך השנים עולה כי צריכת הדלק של קורולה היא כ-12 ק"מ/ל' בגרסה האוטומטית. הגרסה הידנית לא נבחנה על ידינו.

עלות הביטוח סבירה למדי. קיומן של מערכות בטיחות מתקדמות מקוריות (בדגם המעודכן) מסייע בהוזלת הביטוח -  כך שדווקא הדגמים המעודכנים עשויים להיות זולים לביטוח בכ-10% ביחס לדגמים הלא מעודכנים, למרות הבדלים גדולים בערך המכוניות במחירון.

טויוטה קורולה יד שנייה - המדריך המלא


תקלות נפוצות, קריאות לתיקון
לדור ה-11 של קורולה הייתה קריאה אחת לתיקון - חיזוק של אום המחזיק את גלגל ההגה, שבמקור לא היה חזק מספיק ועשוי היה להשתחרר. הקריאה הוכרזה בינואר 2014 ולפיכך הייתה רלוונטית למספר קטן יחסית של כלי רכב.

תקלות מכניות היה קשה למצוא. התקלות העיקריות קשורות למערכת המולטימדיה המקורית, 'טויוטה טאץ''. עיקר הבעיות הידועות הן בשיקוף המכשיר (DriveLink), כאשר השיקוף עלול להתבטל עם הפעלת 'וויז' דרך המכשיר. עם זאת, בעיה משמעותית יותר היא שהמערכת מתאימה למכשירי אנדרואיד ישנים (גלקסי 3, נוקיה N9) ולא ניתן לשנות זאת - גם בדגם מלפני העדכון וגם בזה שאחריו. ממשק 'טויוטה קונקטד', הזמין מ-2016 לדגמים שאחרי מתיחת הפנים (בתשלום) פותר במידה רבה את הצורך בשיקוף המכשיר.

טויוטה קורולה יד שנייה - המדריך המלא


כדאי לדעת כי בנסיעה לאחור צפויים להישמע חריקות מהבלמים - עניין שנפתר באמצעות החלפת הרפידות המקוריות.

כדאיות, גרסה מומלצת
בסופו של דבר, טויוטה קורולה אכן מצדיקה את מוניטין האמינות המבוסס שלה. ביחד עם עלויות אחזקה נמוכות ומושב אחורי מרווח, קל להבין מדוע קורולה פופולרית גם כמשומשת. מצד שני, אמינות היא לא נחלתה הבלעדית של קורולה, ובפרמטרים אחרים - ביצועים, צריכת דלק, נוחות נסיעה - יש טובות ממנה ושמחירן אפילו זול יותר.
     
הופיעה בגיליונות 330, 333, 366, 369, 379

תודה לליס4יו על הסיוע בהכנת הכתבה