חברת התחבורה השיתופית אובר ושותפתה לפיתוח רכב אוטונומי, וולוו, חשפו את הדור החדש של הרכב האוטונומי מתוצרתן. הרכב, שעדיין מבוסס על וולוו XC90, מציע מערכות עזר מתקדמות שמקרבות אותו צעד נוסף לקראת ייצור סדרתי, ולשימוש במערך מוניות רובוטיות שלא יצריך נהג אנושי, אפילו לא כגיבוי.

על-פי אובר, הרכב החדש ייוצר על-ידי וולוו בשוודיה, ויציע גלגל הגה ודוושות לשימוש על-ידי נהג אנושי, אך גם יכולת נסיעה אוטונומית מלאה ללא צורך במעורבות בן אדם. מדובר ככל הנראה במענה לדרישות החוק, שעדיין אינו מאפשר שיווק מכוניות ללא הגה ודוושות לשימוש בכביש ציבורי.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי על-פי המהנדסת הראשית של חטיבת הטכנולוגיות המתקדמות באובר, ראקל אורטאסן, הרכב האוטונומי החדש מצויד בבינה מלאכותית המאפשרת נהיגה רובוטית בכבישים מהירים 0 בלי צורך להסתמך על מפות. זאת גם באזורים בהם ישנם שינויים בהסדרי התנועה, למשל אזורי עבודות בכביש.



שיתוף הפעולה בין וולוו לאובר, שיצא לדרך ב-206, הוליד בעבר 250 מכוניות מדגם ה-XC90, שהוסבו לאוטונומיות על-ידי אובר. הרכב החדש, שמכונה בקוד "519G", מבטיח נהיגה בטוחה ואמינה יותר, ויחליף את כלי הרכב הקודמים של אובר בקרוב, אם כי שני הצדדים לא נוקטים בתאריך יעד לתחילת ייצור ופריסה על הכביש.

וולוו ואובר חשפו רכב אוטונומי חדש


בין הלקחים שהופקו מהרכב הקודם, שהיה מעורב במספר תאונות מתוקשרות, לרכב החדש מערכות גיבוי לבלמים ולהיגוי, למקרה של כשל באחת מהמערכות העיקריות. בנוסף, הוא מצויד בגיבוי למצברים ובהגנת סייבר משופרת, למניעת פריצות. מערכות הגיבוי תוכננו כך שבמקרה הצורך, יוכלו לעצור את הרכב בצד בבטחה, עד להגעת טכנאי או גרר.