אירוע אקומושן השביעי שנערך בשבוע שעבר בתל אביב אירח 4000 משתתפים, בהם מאות מבכירי תעשיית הרכב והתחבורה העולמית, ונחנכו בו שתי מעבדות חדשנות. 

בכנס אקומושן – מיזם משותף של המכון הישראלי לחדשנות, התוכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה ובתמיכת משרד הכלכלה – השתתפו, בין השאר, יו"ר פורד העולמית, ביל פורד, שאף פתח את האירוע המרכזי בכנס; טאקאו אוסאמי סגן-נשיא בכיר לטכנולוגיות מתקדמות ברנו-ניסאן-מיצובישי; בוריס שולקין, סגן נשיא מגנה; מרק פילדס, לשעבר מנכ"ל חברת פורד, ועוד.   

חדשנות
במקביל לאירוע חנכו הן חברת פורד והן האיחוד רנו-ניסאן-מיצובישי מעבדות חדשנות בתל אביב. באקומושן הוצגו 135 מיזמים הקשורים לתחבורה חכמה, ואלה הציגו שליטה מרחוק ברכב (במסגרת "לייב ויו"), חיישנים בתחום הרכב האוטונומי, מכ"מים ומצלמות תרמיות לרכב ועוד.

אקומושן 2019 – סיפור הצלחה


NFT הציגה דגם בקנה-מידה 1:1 לרכב הנוסע בכביש, ממריא אנכית ויכול לטוס עם נוסע אחד עד 560 ק"מ או עם שלושה לטווח מוגבל יותר; הטיסה תהיה אוטונומית, הנהיגה לא בהכרח. לרכב 13 מנועים חשמליים ובנוסף מאריך טווח מונע-בנזין. המחיר הצפוי לרכב, שייצורו תלוי בקבלת אישורים הן לתנועה ביבשה, הן באוויר, ינוע בין 200,000 ל-300,000 דולרים.

חברת סופטוויל הישראלית חשפה את הפלטפורמה החשמלית שמשלבת את כלל רכיבי ההינע, בלימת הזעזועים, והחישה בגלגלים. UVEYE, המתמחה בסריקה אוטומטית מהירה של כלי רכב על-ידי מצלמות וניתוח מצבם, הציגה מערך מתקדם יותר שיבדוק גם את מצב הצמיגים. סילנטיום, העוסקת בביטול אלקטרוני של רעשים, הציגה "בועת אודיו", המאפשרת לכל נוסע ברכב לשמוע ברמקולים מוזיקה שונה. חברת BP הבינלאומית השיקה עם חברת StoreDot טכנולוגיה להטענה מהירה של סוללת הרכב בחמש דקות. 

במהלך האירוע הוכרזו שמות הזוכים בתחרות האתגר של "סומפו דיגיטל לאב תל-אביב" וקהילת אקומושן, שנועדה הפעם להביא ליצירתם של פתרונות שיביאו לצמצום מעורבותם של בני הגיל השלישי בתאונות. במקום הראשון זכתה ContinUse Biometrics ובמקום השני מובילאיי.

אקומושן 2019 – סיפור הצלחה


מעבר לפינה
"יצאנו לדרך לקראת הכנס השביעי, כשברור לנו שנקודת המפנה לתעשייה הישראלית בתחום התחבורה החכמה היא מעבר לפינה" אמרה אורלי דהן, מנכ"לית קהילת אקומושן, "בסיכום הכנס השביעי ברור לנו עוד יותר כי נקודת המפנה תתרחש. הטכנולוגיה הישראלית בשלה להטמעה, והיום ראינו את הניצנים הראשונים לאופן בו הטכנולוגיה הישראלית תשפיע ותשנה סדרי עולם בתעשיית הרכב המשתנה מדי יום לנגד עינינו. אני לא נביאה ולא יודעת מתי רכבים אוטונומיים יהיו מוטמעים באופן מלא בכבישים, אבל אני יכולה לחתום על זה שבכל רכב אוטונומי וחשמלי תהיה טכנולוגיה ישראלית".

אקומושן 2019 – סיפור הצלחה