טויוטה ניצחה אתמול (ראשון) בפעם השנייה ברציפות במירוץ 24 השעות של לה מאן, ועשתה זאת לאחר שהמכוניות שלה שלטו לאורך כל המירוץ בקטגוריה הבכירה –LMP1 ; ר"ת Le Mans Prototype (אבטיפוס לה מאן); 1 מתייחס לקטגוריה בה הדגמים החזקים ביותר. 

טויוטה מנצחת בלה מאן בפעם שנייה


המנצחים
כזכור, לפני שנה הצליחה טויוטה, אחרי 19 ניסיונות טויוטה כושלים ודרמות קורעות לב, להתגבר על קללת לה מאן שרדפה אותה ולנצח במירוץ האגדי. הכישוף הוסר כנראה לגמרי, מכיוון שבפעם ה-87 בה נערך מירוץ 24 השעות בלה מאן הוא התנהל בשליטה מוחלטת של היצרן היפני. יצוין כי מאז פרישת פורשה מהקטגוריה הבכירה, טויוטה נשארה הקבוצה היחידה עם מערך היברידי חזק שמייצר 1000 כ"ס. 

כמו אשתקד, גם השנה, קרוב לשעה 15:00, חצה את קו הסיום קזוקי נאקג'ימה הוותיק במכונית מספר 8. וניתן היה לראות איך פרננדו אלונוסו וסבסטיאן בואמי, חברי הצוות שלו עומדים בחיבוק דרוך עם כל אנשי קבוצת טויוטה מול המסכים בהקפות האחרונות. 

טויוטה מנצחת בלה מאן בפעם שנייה


שעה לקראת הסיום נראה היה שמכונית מספר 7 – עם מייק קונואי, קאמוי קוביאשי וחוזה מריה לופז – היא שתסיים ראשונה. מכונית זו הובילה ברוב שלבי המירוץ, והפער לטובתה היה משמעותי ביחס למכונית מספר 8 של הצוות המנצח מ-2018, וזה נראה כמי שמסתפק במקום השני.

אלא שאז דיווחו חיישנים על תקר בצמיג ימני-קדמי במכונית 7, לופז נכנס להחלפה, אך כאשר יצא הסתבר שהדיווח היא שגוי; היה תקר, בצד ימין – אבל הוא היה בצמיג האחורי. לופז נאלץ להיכנס שוב לרחבת הטיפולים, והניצחון עבר לידיים המופתעות של הצוות בטויוטה השנייה. יצוין כי הצוות המנצח סיים ראשון באליפות העולם למירוצי סיבולת (WEC) בעונת 2018/2019. במקום השלישי בקטגוריה ובמירוץ כולו, אך בפער גדול של שש הקפות, הגיעה המכונית של SMP. 


והיו עוד
סינטק אלפין סיימה במקום הראשון בקטגוריית LMP2, ועשתה זאת באופן משכנע. הקרבות המותחים באמת היו בקטגורית GT PRO – הבכירה בין שתי הקטגוריות הכוללות מכוניות קרובות בהרבה לייצור סדיר; השנייה היא GT AM. בקטגוריה זו ניטש לאורך רוב המירוץ קרב מותח בין פרארי 488 GTE לפורשה 911 RSR שהובילה בשלבי הלילה, שברולט קורבט ופורד GT.  

בשעות הבוקר נראה היה שקורבט היא היחידה שקוראת תיגר על פרארי, אבל תאונה של יאן מגנוסן שנהג בה, הורידה אותה למקום התשיעי. עם סיום 24 השעות, פרארי הייתה ראשונה – ולראשונה מאז 2014 – ואחריה שתי פורשה 911 וארבע פורד GT. עבור אסטון מרטין, שהובילה בפתיחה בקטגוריה זו עם ואנטאג', ועבור ב.מ.וו עם M8, היה זה מירוץ מאכזב שאלה ישמחו לשכוח. בקטגוריית GT AM הפחות מהירה ניצחה פורד GT.