יצרנית הרכב היפנית טויוטה הודיעה כי תתקין בכל מכוניותיה מערכות בטיחות חדשות, החל משנת הדגם 2020 באמריקה, שמתחילה ברבעון האחרון של 2019. מערכות אלו אמורות למנוע תאונות שנגרמות כתוצאה משכחת הרכב מונע, או מכך שבלם החנייה לא הורם.

המערכת לכיבוי אוטומטי של המנוע בעמידה, מרחיבה את התרעת שכחת המנוע בדגמים בעלי התנעה במתג. התרעה זו - בכיתוב ובצליל - אמורה להזכיר לנהג כי הוא יוצא מרכב מונע. אם בכל זאת ישכח לכבות את המנוע, המערכת הנוספת תכבה אותו בתום זמן מה. טויוטה מתכננת בעתיד גם התרעה שתישלח לטלפון של הנהג באמצעות יישומון של היצרנית.

מטרת הכיבוי האוטומטי היא למנוע תאונות בהן הרכב נותר מונע בחנייה סגורה. בזמן פעולת המנוע נפלטים גזים רעילים, שבמקרים נדירים עלולים לחדור מהחנייה לתוך הבית ולהרעיל את היושבים בתוכו. מצבים אלו שכיחים בעיקר במכוניות כלאיים שמנוע הבנזין בהן כבוי בהגעה לחנייה ועשוי להניע לטעינת המצברים - אם מתג הכיבוי לא נלחץ. גם מנועי בנזין רגילים מודרניים הינם שקטים למדי כיום, כך שנהגים שדעתם מוסחת עשויים לא לשים לב ולהשאירם מונעים.

טויוטה משדרגת בטיחות: כיבוי מנוע ובלם חנייה אוטומטיים
לא כיביתם? הרכב יסדר בעצמו

מערכת שנייה, שתוצע בכל דגמי טויוטה, היא שילוב הילוך חנייה והפעלת בלם חנייה אוטומטיים. בדגמים המצוידים בבלם חנייה חשמלי ו-או בורר הילוכים אלקטרוני, עם כיבוי המנוע הבורר יעבור אוטומטית למצב חנייה, למניעת התדרדרות הרכב, ובלם החנייה יידרך מאותה סיבה. 

שתי המערכות החדשות יוצעו מלבד בדגמי טויוטה גם בכל דגמי לקסוס, חטיבת היוקרה של היצרנית. בישראל הן כבר מוצעות בחלק מהדגמים הרלוונטיים, וסביר כי ההחלטה להפכן לתקניות באמריקה תרחיב את הופעתן גם בדגמים המיועדים לאירופה בזמן הקרוב.