יצרנית הרכב הדרום-קוריאנית קיה, חשפה באירוע שנערך בהודו את הסלטוס (Seltos), רכב פנאי חדש שגם ייוצר בהודו. בעוד מספר חודשים יחל גם שיווק מחוץ לה, זאת עם תחילת הייצור של הרכב בקוריאה - ממנה יגיע גם אלינו בתחילת 2020, כך מעריכים בחברת טלקאר, יבואנית המותג.

הסלטוס הוא רכב פנאי קטן שימוצב מתחת לקיה ספורטאז', ובהתאם צפוי להיות זול ממנו. בדומה ליונדאי קונה, הוא יוצע עם מנוע 1.6 ליטר טורבו-בנזין שמפיק 177 כ"ס, אבל גם בגרסה נטולת מגדש (2.0 ליטר, 149 כ"ס) וגרסת טורבו-דיזל (1.6 ליטר, 136 כ"ס). נכון לעתה לא ידוע איזו מהן תוצע בישראל ומה יהיה המחיר. בהקשר זה נציין כי הקונה הבסיסי עם מנוע 177 כ"ס עולה כיום 126 אלף שקל.

מקיה נמסר כי הסלטוס יוצע עם שלוש תיבות הילוכים, בהתאם לדרישות השוק: שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית (בעלת הסיכוי הגבוה ביותר להגיע אלינו), אוטומטית פלנטרית עם שישה יחסי העברה או אוטומטית רציפה. נתוני ביצועים או תצרוכת דלק לא פורסמו בשלב זה. יונדאי קונה המשווק בישראל מציע האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.5 שניות ומהירות מרבית של 210 קמ"ש, לצד תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 16.1 ק"מ לליטר. ניתן לצפות לנתונים דומים בסלטוס.

רכב הפנאי קיה סלטוס נחשף רשמית, בישראל ב-2020


קיה לא מפרסמת את מידות הרכב החדש, שיציע כמובן חמישה מושבים. עיצובו קופסתי יחסית, עם יחידות תאורה גדולות - כולן מצוידות בנורות לד, כולל התאורה הראשית מלפנים ומאחור, תאורת היום ופנסי הערפל. הרכב החדש יציע צמיגים במידה 205/60-16, 215/55-17 או 235/45-18 בהתאם לרמת הגימור.

רכב הפנאי קיה סלטוס נחשף רשמית, בישראל ב-2020


תמונות של תא הנוסעים עדיין אין, ולכן נסתפק באיורים שלו שפורסמו לפני זמן מה. ביצרנית מבטיחים עם זאת תאורת אווירה להתאמה לפי טעם הנהג והנוסעים, תצוגה עילית לנהג בגודל "8 בתוספת תשלום ואיך אפשר בלי - מסך מולטימדיה גדול ("10.25) שגם מתופעל במגע.

רכב הפנאי קיה סלטוס נחשף רשמית, בישראל ב-2020


בשל מיקום ההשקה בהודו, לא נמסר מידע על מערכות בטיחות מתקדמות (מצרך נדיר במדינה זו). ניתן להעריך עם זאת כי בישראל הרכב החדש יוצע, לכל הפחות, עם בלימת חירום אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב.

רכב הפנאי קיה סלטוס נחשף רשמית, בישראל ב-2020


עוד פרטים על הסלטוס המיועד לישראל צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. השיווק עצמו יחל בתחילת שנה הבאה.