וולוו חשפה גרסה משוריינת של ה-XC90, רכב הפנאי הגדול. עם שיריון ששוקל 1.4 טון, ה-XC90 המשוריין יכול לעמוד בפיצוץ של מטען צד (טי-אן-טי) במשקל 15 ק"ג.

התקנים בהם בוצע השיריון, ERV 2010 ו-VR 8, קובעים כי הרכב אמור לשמור על נוסעיו גם לאחר פגיעה מטווח של שני מטרים בלבד ובגובה מטר מהקרקע - מה שאומר שעיקר ההדף מופנה כלפי גוף הרכב ולא מתחתיו כאשר המטען ממוקם על הקרקע.

בנוסף, התקן המחמיר קובע כי הרכב צריך להיות עמיד לקליעים מנשק קל, כולל אקדחים ורובי סער, מכל זווית. לצורך כך הוא מציע מיגון עם שיריון בעובי 10 מ"מ (וזכוכית משוריינת בעובי עד 50 מ"מ).

מרגישים מאויימים? קנו וולוו XC90


כדי להתמודד עם תוספת המשקל, שהופכת את וולוו XC90 לרכב בעל משקל כולל של יותר מ-4.5 טון, וולוו תכננה מתלים מחוזקים, בלמים משודרגים ושורה של שיפורים נוספים, לטובת שימור כמה שניתן מהיכולת הדינמית. אחרי הכל, אין טעם לנוע במבצר נייד, אם במקרה חירום לא תוכלו לבצע גם תמרון התחמקות.

מרגישים מאויימים? קנו וולוו XC90


ה-XC90 המשוריין מבוסס על גרסת ה-T6 עם הנעה כפולה, כלומר מנוע 2.0 ליטר בנזין עם מגדש טורבו ומגדש על, 310 כ"ס ו-40.8 קג"מ. וולוו לא מפרסמת נתוני ביצועים של הגרסה המשוריינת או את מחירה. היא תוצע, כמקובל בגרסאות מסוג זה, בהזמנה מיוחדת.