מחפשים לקנות ניסאן קשקאי יד שנייה? הסקירה הזו תעזור לכם לעשות זאת בחכמה. זו הסקירה השנייה בסדרת סקירות הרכב המשומש שלנו בעזרת צי הרכבים של ליס4יו, ובקרוב יועלו כאן מדריכים נוספים עם מידע שימושי על הדגמים המבוקשים ביותר בשוק המשומשות הישראלי. הסקירות מובאות הן בכתב והן באמצעות סקירת וידאו.

בסקירות הקודמות: 
טויוטה קורולה
מאזדה 3
רנו קליאו
_________________________________

טווח שנים - 2014-2018
מחיר התחלתי - מ-78,000 שקל
מנועים - טורבו בנזין 1.2 ליטר (115 כ"ס), טורבו דיזל 1.6 ליטר (130 כ"ס)
תיבות הילוכים - אוטומטית רציפה, או ידנית (בנזין)
הנעה - קדמית

כללי
הדור השני של ניסאן קשקאי מוצע בישראל מספטמבר 2014 עם מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר, 115 115 כ"ס, או טורבו דיזל 1.6 ליטר עם 130 כ"ס, שניהם עם תיבה אוטומטית-רציפה והנעה קדמית; גרסת הבנזין מוצעת גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית. הדור השני גדול מקודמו – אך פחות גדול מדגמים אחרים בקטגוריה.

מתחילת 2019 מוצעות מערכות הנעה חדשות – טורבו בנזין בנפח 1.3 ליטר עם 160 כ"ס, או טורבו דיזל 1.5 ליטר עם 115 כ"ס. שניהם עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה קדמית.

בטיחות. הדור השני של ניסאן קשקאי היה מהראשונים בקטגוריה שהציע מערכות בטיחות מתקדמות – כולל בלימת חירום אוטונומית, התרעה על אי-שמירת מרחק, התרעת סטייה מנתיב ואורות גבוהים אוטומטיים. כל אלו סייעו לקשקאי לקבל ציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של יורו NCAP; ציון זה תקף רק עם מערכות הבטיחות המתקדמות – ועד 2017 אלו זמינות רק מרמת הגימור 'אסנטה SV'.
ביצועים הם לא הצד החזק של הקשקאי – גרסת 1,200 סמ"ק טורבו בנזין, עם תיבה רציפה, חלשה. לגרסת הדיזל ביצועים טובים יותר, עם הערה בנוגע להשהיה מאוד-מורגשת ללחיצה על המצערת.
גרסת הדיזל גם עדיפה, כצפוי בצריכת הדלק עם 13 ק"מ לליטר – לעומת 9 עד 10 ק"מ לליטר בגרסת 1,200 סמ"ק.

ניסאן קשקאי יד שנייה - כל מה שצריך לדעת


לגרסת הטורבו בנזין החדשה יותר מ-2019, עם מנוע 1,330 סמ"ק ותיבה דו-מצמדית, ביצועים טובים בהרבה משל שני המנועים הקודמים, ועם צריכת דלק של כ-12 ק"מ לליטר.

נוחות הנסיעה סבירה ברוב סוגי הדרכים. בתוואי עירוני הקשקאי בהחלט נוח, אולם מי שמרבה בנסיעות בינעירוניות פחות יאהב את עבודת המתלים הפוגעת בנוחות הנסיעה מחוץ לעיר ואת רמת הבידוד, המאפשרת לרעשי כביש לחדור פנימה במהירויות בין-עירוניות.

חיים משותפים
פנים הרכב עשוי היטב, אך החומרים פשוטים. תחושת המרחב טובה, במיוחד הודות לגג הפנורמי שמכניס המון אור פנימה, והמושב נוח מאוד. המרחב ליושבים מאחור נדיב לשני נוסעים בוגרים, אבל אם מדובר בנוסעים גבוהים – כדאי להעדיף את רמת הגימור הבסיסית, ללא הגג הפנורמי.

לתא המטען נפח של 400 ליטר – סביר ביחס לכלים מסוגו, הגישה לתא המטען נוחה, וברוב רמות הגימור יש גם פסי אורך בגג המקלים על התקנת גגון. המדף בתא המטען מאפשר לחלק את התא לשני חלקים – הן לקומות (למעלה/למטה) והן למחיצות אנכיות (קדמי/אחורי) ובנוסף יש לו ווי תלייה ותאי אחסון שונים.

ניסאן קשקאי יד שנייה - כל מה שצריך לדעת


מפרט האבזור התקני כולל חיישני תאורה וגשם, חישוקי "17 ובלם חנייה חשמלי. ברוב רמות הגימור יש גם מסך מגע מקורי בגודל "7, אך בהמשך הוחלף המסך המקורי במסך מקומי בגדלים שונים, שמגיעים עד "10.

ברמות הגימור הגבוהות יותר – 'אסנטה SV' ו'טקנה' – יש, חוץ ממערכות הבטיחות שהוזכרו, גם כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקי "19-"18, גג זכוכית פנורמי, תאורת 'לד' מלאה וצילום היקפי.

רכישה
המחירים, לפי מחירון לוי יצחק (מאי 2019), מתחילים בכ-78,000 שקל לדגמים הראשונים מ-2014 ברמת הגימור הבסיסית 'אסנטה' – גם עם מנוע בנזין וגם עם מנוע דיזל.

בפועל, מחירי השוק של גרסאות טורבו-בנזין נמוכים בכ-10%, בעוד שגרסאות הדיזל נמכרות קרוב לערכן במחירון – אך הן נדירות.

ניסאן קשקאי יד שנייה - כל מה שצריך לדעת


שגרת אחזקה, עלויות
עלות הביטוח נמוכה למדי – זול בכ-10% ביחס למשפחתיות קומפקטיות. גרסת הבנזין זולה לביטוח משמעותית ביחס לגרסת הדיזל.

שימו לב שלמרות קיומן של מערכות בטיחות מתקדמות ברמות המאובזרות, אלו דווקא יקרות יותר לביטוח ביחס לרמות הגימור הנמוכות; ההנחה המקובלת של כ-10% על מערכות כאלו מתקזזת עם העובדה שמדובר ברמת גימור גבוהה ויקרה יותר לביטוח בבסיסה.

מרווח הטיפולים של הקשקאי גדול יחסית – כל 20,000 ק"מ או שנה ב-1.2 ליטר טורבו בנזין (קוד מנוע HR12DDT), וכל 30,000 ק"מ או שנה בדיזל (קוד מנוע – R9M). לשתי הגרסאות שרשרת תזמון, שבאופן עקרוני אינה מצריכה החלפה תקופתית.

ניסאן קשקאי יד שנייה - כל מה שצריך לדעת


לכל הגרסאות מערכת "עצור-וסע" המצריכה שימוש במצבר EFB, שמחירו גבוה בכ-30% ביחס למצבר רגיל.

תקלות נפוצות
מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר אינו ידוע בעמידותו המופלגת. כדאי לעקוב היטב אחר היסטוריית הטיפולים שלו, ולשים לב לתקינות חיישן לחץ האוויר בסעפת היניקה (MAP) ובעיקר למצב מותחני שרשרת התזמון, שאינם מאריכי חיים ועלולים להצריך החלפה (כולל תזמון שרשרת התזמון).

כדאי לשים לב לתקינות תיבת ההילוכים הרציפה – בקשקאי הותקנה תיבה מסוג שונה מאשר זו שהייתה בדגם הקודם, אך כדאי לשים לב לרעידות או להאצה חלשה, הנובעים משחיקה של המסילה עליה נע הקונוס שמחובר לגלגלת המניעה. החלפת חלקי המערכת (קונוסים, מסבים) יקרה.
תיבה רציפה זו תיבה עדינה, וכדאי להימנע מהאצות חזקות (בעיקר כשהמנוע קר) ומגרירה.

ניסאן קשקאי יד שנייה - כל מה שצריך לדעת


כדאיות, גרסה מומלצת
הקשקאי אמנם אינו הרכב הטוב מסוגו, אבל הוא רכב טוב בבסיסו, נאה, מאובזר – ומחירו נמוך יחסית עושה אותו להצעה טובה בהרבה מכפי שהיה כחדש.

ההמלצה שלנו – קחו את גרסת הדיזל באחת מרמות הגימור הגבוהות – 'אסנטה SV' או 'טקנה'.