יצרניות הרכב פורד ופולקסווגן הודיעו על הרחבת שיתוף הפעולה. חצי שנה אחרי שהודיעו על תכנון וייצור משותף של מסחריות, יצרניות הרכב היריבות ישתפו פעולה גם בייצור חשמליות ומכוניות אוטונומיות - כך מסרו מנכ"ליהן במסיבת עיתונאים מיוחדת שנערכה בניו-יורק.

באירוע, בו השתתפו מנכ"ל פורד ג'ים האקט, מנכ"ל פולקסווגן הרברט דיס ומנכ"ל ארגו AI בריאן זלצקי, הוכרזו תוכניות לשיתוף פעולה חדש בין הצדדים. בראשו ייצור של חשמלית חדשה המבוססת על פלטפורמת פולקסווגן תחת מותג פורד, והשקעת עתק של הגרמנים בחברת ההזנק ארגו AI הנמצאת בבעלות פורד.

פולקסווגן תמכור לפורד את פלטפורמת MEB החדשה, שתשמש למכונית חשמלית קומפקטית חדשה שהאמריקנים ייצרו באחד מבסיסי הייצור שלהם באירופה. המכונית החדשה תפותח על-ידי פורד בסיוע פולקסווגן, כאשר האמריקנים מבטיחים בידול משמעותי למרות שימוש נרחב במכלולי הגרמנים, כולל מנועים ומצברים.

מסיבת העיתונאים המלאה - פולקסווגן ופורד

פלטפורמת MEB היא הבסיס למהפכה החשמלית בפולקסווגן, וצפויה לשמש שלל מכוניות של הקונצרן ברחבי העולם, כולל ישראל. דגם ראשון של היצרנית, ה-ID.3, יוצג בשבועות הקרובים ויציע טווח נסיעה של עד 550 ק"מ.

פורד תייצר חשמלית מבוססת פולקסווגן
מימין לשמאל: הרברט דיס, מנכ"ל פולקסווגן; בריאן זלצקי, מנכ"ל ארגו AI; ג'ים האקט, מנכ"ל פורד

פורד תפתח את הדגם שלה על בסיס הפלטפורמה, במרכז המו"פ הגרמני שלה בקולון. הייצור יחל ב-2023 באחד ממפעלי היצרנית, במיקום שעדיין אינו ידוע. ביצרנית הסבירו כי הזמן הממושך שיעבור עד לתחילת הייצור נעוץ בצורך להכין את פס הייצור לצורך כך ובתכנון ועיצוב הדגם - שפרטים אודותיו לא פורסמו. פורד ופולקסווגן לא שוללות שיתוף פעולה נוסף בתחום החשמליות בהמשך.

עתיד אוטונומי
לצד ההכרזה על החשמלית, פולקסווגן הודיעה כי היא תשקיה 2.6 מיליארד דולר בארגו AI, חברת ההזנק של פורד שמתמחה בפיתוח מכוניות אוטונומיות. החברה, שממוקדת באוטונומיות ברמה 4 - כלומר מכוניות שיכולות לנסוע בלי נהג אנושי באזורים תחומים (בכביש ציבורי כמובן) - נערכת לפריסת מוניות רובוטיות וכלי רכב שיתופיים אוטונומיים אחרים בשנים הקרובות.

רכב ניסוי אוטונומי של ארגו AI ופורד

ההשקעה של פולקסווגן תכלול מיליארד דולר במימון ישיר וכחצי מיליון דולר ברכישת מניות לאורך שלוש שנים. ביצרנית מסבירים כי בכך היצרנית למעשה מבטלת את מרבית המו"פ העצמאי שלה בתחום ומעבירה אותו - כולל הידע שנצבר - לארגו AI. בפולקסווגן הוסיפו עם זאת כי ידע שנצבר בתחום מערכות הבטיחות ונהיגה אוטונומית ברמה 2 ושמשמש בעיקר למותגי היוקרה, ימשיך ליהנות מתקציב פיתוח נפרד, לפחות בטווח הקרוב.