לוטוס חשפה את האבייה (Avija), מכונית היפר חשמלית עם ארבעה מנועים חשמליים, ארבע תיבות הילוכים ו-2,000 כ"ס. האבייה היא מכונית חדשה לחלוטין ראשונה של לוטוס מזה שנים, עוד טרם עברה לבעלות ג'ילי הסינית (שמזחיקה בין היתר גם בוולוו) בשנת 2017.

השם אבייה (שנהגה Avi-ya) מגיע לא פחות מאשר העברית המקראית, שם פירושו "חווה" - כן, ההיא מסיפורי בראשית. בלוטוס מציינים כי פירושו כיום "קיום ראשוני" או "מי שחי", וכי הוא נבחר משום שהאבייה מיועדת לאנשים ש"חיים את החיים". קברנים, בכל מקרה, כנראה יתקשו לעמוד בתשלומים: מחירה עומד על החל מ-1.7 מיליון פאונד (7.5 מיליון שקל) לפני מסים, כאשר המקדמה הנדרשת לשמירת הקצאת ייצור עומדת על רבע מיליון פאונד (1.1 מיליון שקל).

האבייה נכנסת לקטגוריית מכוניות ההיפר (Hypercars) הלוהטת של השנים האחרונות, שנודדת לאחרונה לאיטה לכיוון החשמל. שלל מכוניות מסדנאות קטנות עד יצרניות מבוססות יותר דוגמת קוניגסג, הנסיי, פינינפארינה ומקלארן הציגו מכוניות כאלו בשנים האחרונות, שמיועדות לעשירים ביותר שמכונית על "רגילה" (Supercar) כבר לא מרגשת אותם.



לוטוס תציע באבייה ארבעה מנועים חשמליים, אחד לצד כל גלגל, עם 500 כ"ס - 2,000 כ"ס ו-173 קג"מ בסך הכל. על הקשר בין המנוע לגלגל תופקד תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית (עם הילוך בודד), כלומר ארבע תיבות בסך הכל. למרות המבנה המסובך לכאורה, המשקל העצמי נמוך יחסית - 1,680 ק"ג - תודות לשימוש נרחב בסיבי פחמן לשלדה ולמרכב.

לוטוס אבייה - תותח חדש במלחמת החשמל


האבייה תציע אורך של 446 ס"מ, רוחב של 200 ס"מ וגובה של 112 ס"מ בלבד. נתון בסיס הגלגלים לא פורסם. למכונית החדשה שני מושבים, חישוקי "20 מלפנים ו-"21 מאחור, צמיגי פירלי טרופאו R שתוכננו במיוחד עבורה ובלמים קרמיים.

לוטוס אבייה - תותח חדש במלחמת החשמל


והביצועים? לוטוס עדיין לא מפרסמת מפרט טכני סופי, אך מעריכה כי האצה מעמידה ל-100 קמ"ש תארוך פחות משלוש שניות, מ-0 ל-300 קמ"ש פחות מתשע שניות והמהירות המרבית תהיה גבוהה מ-320 קמ"ש. טווח הנסיעה מכובד, גם אם לא חריג לטובה - 400 ק"מ בממוצע. האבייה מצוידת במצברי 70 קילוואט-שעה הניתנים לטעינה בתוך 18 דקות מ-0 ל-100% באמצעות עמדת 350 קילוואט, שנחשבת כיום לנדירה במיוחד גם בחו"ל.



ייצור האבייה יחל במהלך שנה הבאה. 130 יחידות בלבד ייוצרו, מחווה לשם הקוד של המכונית (טייפ 130) טרם נחשף שמה המסחרי.