חמש שנים בדיוק אחרי שהציגה את ה-2 הנוכחית, מאזדה מציגה רענון נוסף. הסופרמיני היפנית המחודשת תושק ביפן השנה ובאירופה בתחילת שנה הבאה. לישראל היא תגיע ברבעון השלישי של 2020, כך נמסר ל"אוטו" מחברת דלק מוטורס, יבואנית המותג.

חוות דעת: מאזדה 2 2020

אחרי שביצעה כמה עדכונים קלילים למפרט לאורך השנים, הפעם מאזדה מציעה עדכון גם לעיצוב החיצוני. העיצוב הכללי נותר דומה, ואיתו כנראה המידות (נתונים לא נחשפו), אך מאזדה 2 מציעה כעת חרטום חדש עם יחידות תאורה שונות - מסוג לד בכל רמות הגימור או לד אדפטיבי בתוספת תשלום.

יש גם פס כרום חדש שנע מהסבכה אל מתחת ליחידות התאורה, עדכון דומה לזה שעברה מאזדה 6 לאחרונה וכפי שראינו למשל במאזדה 3 החדשה. את עדכון העיצוב משלימים חישוקים קלים ("16) חדשים ברמת הגימור הבכירה. מהצד ומאחור נראה כי השינויים מינוריים ביותר, וכך גם בתא הנוסעים.

בפנים, היפנים מבטיחים שיפור לאיכות החומרים, בידוד הרעשים ולאבזור. בין היתר יוצעו כעת מראה מרכזית נגד סינוור, גלגל הגה מחומם ושיקוף טלפונים (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו). יש גם מושב נהג חדש עם תנוחת ישיבה שתפחית עייפות, כך מאזדה, וכיול המתלים שודרג להתמודדות טובה יותר עם שיבושים.

מאזדה 2 מחודשת - פחות כוח, יותר נוחות
מאזדה 2 שהוצגה ביולי 2014 (מימין) ומתיחת הפנים

שדרוג נרשם גם במפרט הבטיחות. מאזדה 2 המחודשת תציע כאן מערכת אקטיבית לסיוע בהיגוי לשמירת נתיב (כיום - רק התרעת סטייה בחלק מהגרסאות). יש גם זיהוי שלטים ומצלמות היקפיות שמצטרפות למפרט - שכולל היום בלימת חירום אוטונומית. בשלב זה לא ברור אם העדכון ייתר את הצורך בהתקנת מערכת התרעה מקומית במפרט הישראלי, כפי שנדרש ב-2 כיום.

מתחת למכסה המנוע ישנה מיני-מהפכה, כאשר מאזדה מודיעה למעשה על הפסקת שיווק גרסת הבנזין האוטומטית הרגילה - לטובת גרסת כלאים מתונה. זו תשלב בין מנוע הסקאייאקטיב-G הוותיק (1.5 ליטר) לבין מצבר משודרג לאגירת אנרגיית בלימה ומנוע חשמלי, שיסייע תוך שימוש באותה אנרגיה להאצה ולהפחתת העומס ממנוע הבנזין, לטובת חסכון בדלק. מדובר במערכת בה המנוע החשמלי אינו מסוגל להניע לבדו את הגלגלים.

מאזדה 2 מחודשת - פחות כוח, יותר נוחות


יחידת הכוח החדשה של ה-2 תפיק פחות כוח מהמנוע המוצע כיום - 90 כ"ס בלבד לעומת 116. מאזדה לא מפרסמת נתונים נוספים - כך שלא ידוע כמה מומנט יש ל-2 המחודשת, ואילו ביצועים ותצרוכת דלק תציע.

כיום ה-2 מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.3 שניות ולמהירות מרבית של 188 קמ"ש. תצרוכת הדלק בתנאי מעבדה עומדת על 13.7 ק"מ לליטר בעיר ו-20.4 בתוואי בינעירוני. בחירה בהנעת כלאיים ובמנוע בנזין חלש מבעבר, נובעים ככל הנראה מהצורך לעמוד בתקני זיהום מחמירים.

מאזדה 2 מחודשת - פחות כוח, יותר נוחות


לצד הגרסה האוטומטית, ה-2 תוצע באירופה בגרסאות 75 ו-90 כ"ס של אותו מנוע ללא מערכת כלאיים ועם תיבת שישה הילוכים ידנית. ספק אם אלו יגיעו לישראל.

עוד פרטים על ה-2 המחודשת צפויים להתפרסם בחודשים הקרובים. השיווק בישראל יתחיל ברבעון השלישי של 2020.

מאזדה 2 מחודשת - פחות כוח, יותר נוחות