שברולט חשפה בסוף השבוע את הקורבט החדשה (C8), דור שמיני למכונית הספורט הוותיקה. לראשונה בתולדות הדגם, הוא נוטש את מבנה המנוע קדמי-הנעה אחורית, לטובת נוסחה אקזוטית יותר של מנוע מרכזי-הנעה אחורית. לטענת שברולט, המעבר בוצע בין היתר משום שהקורבט מיצתה את פוטנציאל הביצועים של התצורה המסורתית.

האמריקנים מציינים כי מעבר למנוע מרכזי איפשר חלוקת משקל עדיפה, כאשר תוספת המשקל מאחור משפרת את העברת הכוח לכביש ואיתו את ההאצה בקו ישר ובסיבובים, בעוד תא נוסעים הממוקם קדימה יותר (42 ס"מ בהשוואה לקורבט היוצאת) עם חרטום נמוך יעניק לנהג ראות טובה יותר ותחושת שליטה עדיפה.

לצורך כך הקורבט מציעה כעת לוח מחוונים דיגיטלי ("12) הממוקם נמוך יותר וגלגל הגה מהקטנים בהיסטוריה של מכונית הספורט, להפרעה מינימלית לראות קדימה. העיצוב הושפע מהיסטוריית הקורבט, אך גם ממטוסי קרב ומכוניות פורמולה 1, כך לפי היצרנית.



עם חבילת הביצועים המוצעת בתוספת תשלום (Z51), הקורבט החדשה תאיץ מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) בתוך פחות משלוש שניות - לראשונה בתולדותיה. נתון מהירות מרבית או האצה של הגרסה הרגילה לא פורסם.

שברולט קורבט החדשה: המנוע עבר אחורה


חבילת ה-Z51 כוללת, בין היתר, גם מערכת פליטה ספורטיבית (יותר), שמעלה את הספק המנוע ל-495 כ"ס ב-6,450 סל"ד ואת המומנט ל-64.9 קג"מ ב-5,150 סל"ד. נתונים לגרסה הרגילה לא פורסמו.

שברולט קורבט החדשה: המנוע עבר אחורה


וכן, חדי העין שביניכם לבטח מזהים מהסל"ד בו מתקבל המומנט כי מדובר במנוע אטמוספרי, כלומר נטול מגדש, בחירה אמיצה למדי מצד שברולט בעידן בו אפילו פרארי מגדישה את ה-V8 במכוניות המנוע המרכזי. יחידת הכוח של הקורבט, עם שמונה צילינדרים ב-V, מציעה נפח נדיב של 6.2 ליטר, כמו שהאמריקנים אוהבים. הכוח עובר לגלגלים האחוריים בסיוע תיבת שמונה הילוכים רובוטית כפולת מצמד חדשה לחלוטין.

שברולט קורבט החדשה: המנוע עבר אחורה


המכונית החדשה גדולה משמעותית מקודמתה, עם אורך של 463 ס"מ (לעומת 449), רוחב של 193 ס"מ (5+) וגובה שנותר ללא שינוי (123 ס"מ). בסיס הגלגלים צמח בס"מ ל-272. משקלה העצמי של ה-C8 עומד על החל מ-1,530 ק"ג ונפח תאי המטען - אחד מלפנים ואחד מאחור - עומד על 357 ליטר. האחורי מיועד גם לאחסון גג הטארגה (גג קשיח מתפרק ידנית) המסורתי.



ייצור הקורבט החדשה יחל בסוף השנה בארה"ב. מחירה ההתחלתי שם יעמוד על פחות מ-60 אלף דולר (212 אלף שקל), כך מבטיחים בשברולט. מה שמעלה גם את השאלה - האם סוף-סוף נראה שיווק רשמי של מכונית הספורט בישראל? מחברת UMI, יבואנית שברולט, נמסר כי "יבוא שברולט קורבט לישראל נמצא בבחינה מול היצרנית". תגובה אופטימית לכאורה, אלא שאותה הצהרה ניתנה גם ביחס לדורות קודמים - שלבסוף לא הוצעו כאן למעט בייבוא אישי. נקווה כי הדור השמיני יהיה זה שישבור את תקרת הזכוכית.