גרסת הכלאיים של יונדאי סונטה החדשה נחשפה רשמית. יונדאי פרסמה תמונות ופרטים ראשונים על המשפחתית הגדולה, שגרסאות הבנזין שלה הוצגו במרץ וכעת מצטרפת אליהם גם ה"הייבריד". המכונית החדשה נחשפה בקוריאה ועדיין לא ידוע האם או מתי תוצע בישראל.

הדור החדש של הסונטה הייבריד מציע עיצוב דומה לגרסאות הבנזין, אך עם סבכה קדמית, ספויילר אחורי וחישוקים קלים בעיצוב שונה. לטענת יונדאי, הסיבה לשינוי היא לא רק רצון בבידול, אלא חלק מהשינויים מביאים איתם גם תועלת אווירודינמית.

על הגג מוצע לראשונה לוח סולארי לטעינת המצברים. לפי יונדאי, לוח זה יאריך את טווח הנסיעה של הסונטה ב-1,300 ק"מ על-פני שנה מלאה, מתוך הנחה שהמכונית נמצאת בשמש לפחות שש שעות ביממה. מכוניות עם לוח סולארי אינן דבר חדש (טויוטה פריוס למשל מציעה זאת בשני הדורות האחרונים), אך עד כה לא הוצעו בישראל - ולא ברור אם הסונטה תהיה הראשונה.

נחשפה יונדאי סונטה הייבריד חדשה


המשפחתית החדשה של יונדאי מציעה אורך של 490 ס"מ, רוחב של 186 ס"מ, גובה של 144.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 284 ס"מ. נפח תא המטען עומד על 510 ליטר.

מתחת למכסה המנוע היא מציעה שילוב בין מנוע בנזין - יחידת ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר - לבין מנוע חשמלי. לראשון 152 כ"ס ו-19.2 קג"מ, לשני 52 כ"ס ו-20.4 קג"מ. הספק המערכת הכולל עומד על 195 כ"ס. נתוני ביצועים לא פורסמו, בעוד נתון תצרוכת הדלק בתקן הקוריאני עומד על 20.1 ק"מ לליטר.

נחשפה יונדאי סונטה הייבריד חדשה


הסונטה הייבריד מצוידת בתיבת שישה הילוכים אוטומטית, ובמערכת ניהול ממוחשבת חדשה שמשפרת לטענת היצרנית את מהירות העברות ההילוכים ב-30%, זאת על-ידי תאום טוב יותר בין המנוע לתיבה. לפי הקוריאנים, מערכת זו תשפר לא רק את הנוחות, אלא גם את אמינות התיבה ואת תצרוכת הדלק.

חידוש נוסף בדור החדש, הוא מפתח דיגיטלי. מדובר למעשה ביישומון לטלפון חכם, שיאפשר לבעלי מכשירים התומכים בתקשורת NFC לפתוח ולנעול את הרכב באמצעות הטלפון. היישומון גם יציג מידע על הרכב מרחוק וייאפשר פתיחה ונעילה מרחוק וגם את התנעת הרכב. ניתן יהיה גם לשלוח "מפתח" זמני למקרה בו תרצו לשתף את הרכב עם מישהו אחר.

נחשפה יונדאי סונטה הייבריד חדשה


ומה עם שיווק בישראל? יונדאי סונטה עזבה את השוק המקומי לאחר שינוי נוסחת המיסוי הירוק, שהובילה להתייקרותה. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי שיווק הדור החדש נמצא בבחינה מול היצרנית.