היא המכונית המהירה ביותר על הרינג בגרמניה מאז נובמבר 2017, ומעכשיו היא מהירה עוד יותר. יגואר XE, בגרסת SV פרוג'קט 8 (Project) המאוד-מיוחדת, רושמת שיא הקפה נוסף בנורבורגרינג, פחות משנתיים אחרי שקבעה את זמן ההקפה הקצר ביותר לרכב סדאן סדרתי.

שבע דקות, 18 שניות ו-361 מאיות - זה הזמן שלקח לפרוג'קט 8 להשלים את ההקפה באורך 20.6 ק"מ, שיפור מרשים ביותר של 2.9 שניות לעומת השיא הקודם. זמן ההקפה במסלול הארוך (20.832 ק"מ שלא היה זמין בעת קביעת השיא הקודם), עומד על שבע דקות, 23 שניות ו-164 מאיות. על ההישג המרשים ניצח מאחורי ההגה נהג המירוץ הבלגי הוותיק וינסנט רדרמקר.

לשיפור בזמן ההקפה אחראים בעיקר צמיגים חדשים. במפתיע, יגואר מצהירה כי השתמשה בצמיגי מישלן פיילוט ספורט קאפ 2 R סדרתיים מהקטלוג הרגיל של מישלן, כלומר לא צמיגים שפותחו במיוחד עבורה כפי שנהוג במכוניות ביצועים מודרניות. אלו צמיגים תקניים שמאושרים לשימוש בכביש ציבורי.



מלבד זאת ה-XE קובעת השיא צוידה ב"חבילת מסלול", אף היא חלק מהמפרט האופציונלי. זה כולל בולמי קוילאובר מתכווננים בשני מצבים (רגיל ומסלול), כנף אחורית מסיבי פחמן וביטול של כמה פריטי מותרות מיותרים - למשל הספסל האחורי. אחרי הכל, מי היה רוצה לשבת מאחור ברכב שנוסע כל-כך מהר ברינג?

יגואר SV XE פרוג'קט 8 מציעה מנוע 5.0 ליטר עם מגדש על ושמונה צילינדרים ב-V. יחידת הכוח הזו מפיקה 600 כ"ס ומשגרת את המשפחתית היוקרתית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות ועד ל-320 קמ"ש.

יגואר XE שברה שיא של עצמה בנורבורגרינג
את השיא רשם הפעם נהג המירוץ הבלגי הוותיק וינסנט רדרמקר


הפרוג'קט 8, שלא משווקת בישראל, מוצעת בשלושה מפרטים: רגיל, עם חמישה מושבים, ערכת מסלול ללא ספסל אחורי ועם תוספות דינמיות שונות, וגרסת הטורינג המוגבלת שהוצגה השנה - כולל עיצוב פחות צעקני ומהירות מרבית מופחתת של 300 קמ"ש. מחירה בבריטניה עומד על החל מ-150 אלף פאונד (כ-660 אלף שקל). מיגואר נמסר כי ייצור הדגם צפוי להסתיים עוד השנה.