קרוב לארבע שנים חלפו מאז שהונדה הפסיקה את שיווק האקורד בישראל, משפחתית גדולה שהיתה פעם פופולארית מאוד, אך עם הפסקת השיווק באירופה, נאלצה לעזוב אותנו ולהותיר את הבמה ליריבות כמו מאזדה 6, סקודה סופרב ואחרות.

עכשיו, אחרי שטויוטה קאמרי חזרה לאירופה כמחליפה לאוונסיס המנוחה, בהונדה רומזים על סיכוי (קלוש בינתיים) לכך שגם האקורד תעשה קאמבק. היצרנית הודיעה כי שנתיים אחרי הצגת הדור העשירי בארה"ב, הוא יושק ביפן בתחילת 2020 - לא לפני שיערוך הופעת בכורה במפרט היפני בתערוכת טוקיו באוקטובר הקרוב. 

ההשקה ביפן עדיין לא מבטיחה שיווק באירופה, שכן מדובר בשיטות תקינה שונות, אך בחירת הונדה להציע את המשפחתית ה"אמריקנית" במולדתה בהחלט מהווה סימן בכיוון הנכון. בישראל, נזכיר, שיווק האקורד הסתיים לקראת סוף 2015, בדור השמיני של המכונית. ביפן, האקורד האמריקנית, ששווקה קודם לכן כדגם נוסף מעל האקורד ("אינספייר"), הוצעה מ-2013 תחת השם אקורד.

הונדה אקורד תחזור לחיים?


הונדה לא מפרסמת בינתיים את המפרט של הדגם היפני, או את מקום הייצור. האקורד הנוכחית מיוצרת לפי שעה בארה"ב, תאילנד וסין, וכנראה תגיע ליפן מאחד המפעלים הללו. זאת בניגוד לדור היוצא, שיוצר (גם) ביפן.

הונדה אקורד תחזור לחיים?


האקורד האמריקנית משווקת כיום במרכב סדאן בלבד ובשלוש גרסאות עיקריות: 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם 154 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה, 2.0 ליטר טורבו-בנזין עם 252 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית או עשרה הילוכים אוטומטית, ובגרסת כלאיים שמשלבת מנוע בנזין (2.0 ליטר, 143 כ"ס) ומנוע חשמלי (181 כ"ס) להספק כולל של 212 כ"ס.

הונדה אקורד תחזור לחיים?


ומה עם שיווק אצלנו? מחברת מאיר, יבואנית הונדה, נמסר בתגובה לפניית "אוטו" כי לפי שעה אין תוכניות לשיווק האקורד בישראל.