חברת הטכנולוגיה הרוסית יאנדקס (Yandex), המקבילה לגוגל האמריקנית, שוקלת להרחיב את צי מכוניות הניסוי האוטונומיות שלה פי 10 - ללא פחות מ-1,000 מכוניות. יאנדקס היא ממילא כיום מהגדולות שבתחום, ומפעילה מרכזי מחקר ופיתוח במספר מדינות - כולל ניסוי הנערך גם בישראל.
 
סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי ביאנדקס מעוניינים להגדיל את צי המוניות הרובוטיות שלהם מ-90 מכוניות כיום ליותר מ-100 עד סוף השנה. אבל התוכניות הגדולות באמת יגיעו מיד לאחר מכן. "אנחנו מתכננים להגדיל את הצי עוד יותר, אפילו עד ל-1,000 מכוניות", כך על-פי דימיטרי פולישצוק, מנהל חטיבת הרכב האוטונומי של יאנדקס, בשיחה שקיים עם סוכנות הידיעות רויטרס.
 
פולישצוק הוסיף כי "אנחנו יכולים לייצר את האלף הראשונות די מהר בתוך שנה וחצי עד שנתיים". לדבריו, הרצון להרחיב את צי הניסוי נובע מהצורך לבחון במהירות את האלגוריתם שיאנדקס מפתחת.
 
יאנדקס הרוסית מכינה צי רכב אוטונומי ענק


יאנדקס לא מפרסמת כמה השקיעה בפיתוח המכונית האוטונומית עד כה. פולישצוק ציין עם זאת כי מכונית בודדת עולה כ-6.5 מיליון רובל (כ-344 אלף שקל). מדובר לדבריו בשיפור מהמחיר ההתחלתי - שעמד על 9.5 מיליון רובל (יותר מחצי מיליון שקל) - למרות שהמכונית כיום מתקדמת יותר טכנולוגית.
 
על-פי מחקר של בנק HSBC שפורסם בינואר שעבר, יאנדקס נמצאת בשורה אחת עם המובילות בתחום הרכב האוטונומי - יחד עם וויימו של אלפאבית (גוגל).

יאנדקס הרוסית מכינה צי רכב אוטונומי ענק

 
ענקית הטכנולוגיה הרוסית החלה לפתח מכוניות אוטונומיות ב-2016, ולבחון אותן בכבישים ב-2017. מלבד ניסויים שנערכים בפארקי טכנולוגיה בסרולקובו ואינופוליס ברוסיה, יאנדקס גם מבצעת ניסויים מאז שנה שעברה בישראל. על-פי פולישצוק, ביאנדקס בוחנים את האפשרות להתחיל בניסוי דומה גם בארה"ב, שם לדבריו החקיקה בתחום המכוניות האוטונומיות היא המתקדמת ביותר.