אולימפיאדת טוקיו 2020, שתיפתח ב-24 ביולי שנה הבאה, צפויה להיות חגיגה של ממש לחובבי מכוניות העתיד. טויוטה, ספקית התחבורה הרשמית של האולימפיאדה, פרסמה פרטים על צי הרכב שיסופק לאירוע, וכפי שניתן היה לצפות מיפן זו תהיה תצוגת תכלית טכנולוגית מרשימה.

טויוטה תספק למארגנים כ-3,700 כלי רכב מסוגים שונים, מתוכם כ-90% יהיו בעלי מערכות הנעה מחושמלות מסוגים שונים: תא דלק (מימן), חשמליות מבוססות מצברים ורכבי כלאיים עם או בלי אפשרות לטעינה ממקור חיצוני.

את השינוע בין האירועים יבצעו בעיקר אוטובוסים מתודלקים במימן, כלומר כאלו שאינם מזהמים כלל בזמן הנסיעה וניתנים לתדלוק ממש כמו רכב רגיל. המימן המתודלק בתחנה משמש לתהליך כימי עם חמצן מהאוויר, והתוצר הוא חשמל (ואדי מים זכים הנפלטים החוצה). לצד האוטובוסים - מדגם שכבר נמצא בשימוש ביפן ומכונה טויוטה סורה (Sora), יוצעו כ-500 מכוניות מדגם המיראי (Mirai), עם מערכת הנעה דומה. גם כאן מדובר במכונית שכבר משווקת באופן סדרתי ביפן ומדינות נוספות בעולם.

העתיד לספורט: צי הרכב העתידני של טויוטה לאולימפיאדת טוקיו
חלק מכלי הרכב החשמליים והאוטונומיים שטויוטה תציע באולימפיאדה

תחת הכותרת "תנועה לכולם", טויוטה תציע גם שורה של עזרי תנועה חשמליים. החל מקורקינטים בעמידה, קלנועיות ישיבה ואף "גורר" ייחודי שמתחבר לכסא גלגלים ומאפשר לנכה תנועה קלה. כן יוצעו רובוטים חשמליים שיסייעו להרים נכים, רמפות עלייה לכלי רכב וכלי רכב עם מעלונים.

העתיד לספורט: צי הרכב העתידני של טויוטה לאולימפיאדת טוקיו
קונספט אי, האוטונומית שתוביל את הלפיד האולימפי

גולת הכותרת הטכנולוגית תופיע בשני מקומות - בצד התפעולי טויוטה תציע מיניבוסים ומסחריות אוטונומיים (רמה 4) שינועו במסלולים קבועים בשטח האולימפיאדה. אלו יסיעו עד 20 נוסעים (כולל מפעיל המפקח על הרכב) או ארבעה נכים בכסא גלגלים ושבעה נוסעים בעמידה.

העתיד לספורט: צי הרכב העתידני של טויוטה לאולימפיאדת טוקיו


בטקס הפתיחה ישמש רכב התצוגה קונספט-איי (Concept-i) - אף הוא רכב אוטונומי ברמה 4 - כמוביל הלפיד הרובוטי. רכב זה, שהוצג לראשונה בתערוכת CES בשנת 2017, ישמש גם כמוביל המרתון וכרכב הדגמה ברחבי המתחם, לקידום נושא הרכב האוטונומי.

העתיד לספורט: צי הרכב העתידני של טויוטה לאולימפיאדת טוקיו
מיניבוס אוטונומי (e-Palette)

בטויוטה מעריכים כי תודות לשימוש בעיקר בכלי רכב מחושמלים, ייחסך כמחצית מהזיהום ביחס לשימוש בכלי רכב רגילים, מונעים בנזין ודיזל, כפי שנהוג לרוב באולימפיאדות.