טויוטה וסוזוקי מחזקות את הברית האסטרטגית, ולאחר שהודיעו על תוכנית לשיתוף דגמים וטכנולוגיות, כעת היצרניות מבשרות על רכישת מניות הדדית. לפי העסקה, טויוטה תרכוש קרוב לחמישה אחוזים ממניות סוזוקי (4.94%) בתמורה לכ-96 מיליארד ין (כ-3.12 מיליארד שקל). מנגד, סוזוקי תרכוש כ-0.2% ממניות טויוטה בתמורה לכ-48 מיליארד ין (כ-1.6 מיליארד שקל).

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי הברית הפיננסית נועדה לחיזוק שיתוף הפעולה האסטרטגי בין היצרנית, שכבר הוליד מספר מכוניות משותפות. בין היתר טויוטה משווקת באסיה גרסה משלה של סוזוקי באלנו, ואילו עמיתתה הקטנה צפויה להשיק בעתיד גרסה משלה לטויוטה ראב4 החדש.

"טויוטה משיגה את מניות סוזוקי בשווי אטרקטיבי. המהלך נראה דומה מאוד להשקעה ההדדית בין טויוטה למאזדה", כך על-פי ג'אנט לואיס, אנליסטית במאקווייר קפיטל סקיורטיז ששוחחה עם רויטרס.

מחזקות קשרים: טויוטה תרכוש 5% מסוזוקי


שיתוף הפעולה בין טויוטה לסוזוקי נועד כדי להתמודד עם עלויות הפיתוח המאמירות של כלי רכב חשמליים ואוטונומיים, ומול תחרות גואה עם חברות טכנולוגיה בתחום.

היצרניות היפניות הכריזו על שיתוף הפעולה לראשונה ב-2016. מוקדם יותר השנה הכריזו על תוכנית נרחבת לייצור מכוניות חשמליות וקומפקטיות על בסיס משותף.

סוזוקי, שמתמחה במכוניות קטנות וזולות, חיפשה זמן רב שותפה שתסייע לה להתמודד עם עלויות הפיתוח, לאחר שניסיון כזה לברית אסטרטגית עם פולקסווגן התרסק בטונים צורמים. לטויוטה תקציב פיתוח גבוה פי שבעה מזה של סוזוקי.