הונדה אי (e), חשמלית סדרתית ראשונה של היצרנית לאירופה, נחשפה במפרט הסדרתי. אחרי מכונית התצוגה ואבות הטיפוס, מגיע הדגם המיועד לשיווק - אם כי הסיכוי לראותו בישראל בינתיים קטן למדי.

האי מציעה מנוע חשמלי בשתי רמות הספק - 136 או 154 כ"ס. המומנט המרבי עומד על 32 קג"מ (לא נמסר אם לגרסה הבכירה או לשתיהן). החשמלית החדשה תוכל להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כשמונה שניות, ובסיוע מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 35.5 קג"מ, לנסוע עד 220 ק"מ בין טעינות. זהו טווח צנוע יחסית לחשמלית מודרנית, גם בהשוואה לחשמליות "עממיות" מסוגה.

הונדה לא מפרסמת עדיין את המפרט המלא, שיוצג ככל הנראה בתערוכת פרנקפורט - שם המכונית תערוך את הופעת הבכורה שלה בשבוע הבא. האי מיועדת בעיקר למי שזקוק לחשמלית עירונית, כאשר הונדה מבטיחה חווית נהיגה מהנה תודות לכיול מתלים ספורטיבי, מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל שווה בין הסרנים.

הונדה אי החשמלית נחשפה: עד 220 ק


האי תציע תא נוסעים בעיצוב רטרו אך עם אבזור מודרני בתכלית. בעיקר בולטים צמד מסכי ה-"12.3 שמשמשים לתפעול מרבית מערכות הרכב.

הונדה אי החשמלית נחשפה: עד 220 ק


ומה עם שיווק בישראל? הונדה אי מיועדת לשיווק בעיקר באירופה, כמקדמת תדמית יקרה יחסית וכהצהרת כוונות לקראת חשמול כל הדגמים עד 2025, מהלך עליו הכריזה הונדה לאחרונה. היא תשווק במספרים נמוכים, ובהתאם הסיכוי לראותה אצלנו נראה נמוך למדי. מהיבואנית נמסר בעבר כי אין תוכניות לשיווק (אם כי זה גם לא נפסל על הסף). בשווקים נבחרים באירופה, לעומת זאת, ניתן לבצע הזמנה מוקדמת כבר עתה - לקראת תחילת המסירות בשנה הבאה.