רכב הפנאי הגדול של ב.מ.וו, ה-X5, יזכה לגרסת תא דלק המתודלקת במימן אחרי מתיחת הפנים - כך הודיעה ב.מ.וו בתערוכת פרנקפורט. הגרסה החדשה, שמפותחת יחד עם טויוטה כחלק משיתוף פעולה בין היצרנית עליו הוכרז עוד ב-2013, תושק רשמית ב-2022.

ב.מ.וו X5 בגרסת המימן הוצג בתערוכה תחת מותג המכוניות הידידותיות לסביבה של ב.מ.וו, "i". הוא נקרא בינתיים "i Hydrogen NEXT" (מימן) ונראה קרוב מאוד בעיצובו ל-X5 הסדרתי, שמשווק גם בישראל. מועד ההשקה המתוכנן רומז כאמור כי הגרסה החדשה תצטרף למבחר לאחר או בסמוך לרענון אמצע החיים של הדגם. 

מכוניות תא דלק הן למעשה סוג של מכוניות חשמליות. במקום מצברים שמוטענים מראש משקע, מכוניות מסוג זה מתודלקות במימן מתחנת דלק - באמצעות משאבה הדומה בעיצובה למשאבת בנזין. התדלוק אף הוא אורך זמן דומה לתדלוק בבנזין.

ב.מ.וו X5 מתודלק במימן - מ-2022


כדי ליצור אנרגיה, תא דלק מערבב מימן מהמיכל עם חמצן מהאוויר, בתהליך כימי שמניב אנרגיה חשמלית ותוצר לוואי לא מזהם (אדי מים זכים). למערכת זו יתרון מובהק ביחס לחשמליות מבוססות מצברים, משום שהתדלוק מהיר ויוצר למעשה טווח נסיעה בלתי מוגבל, כמו מכונית בנזין או דיזל. מנגד, תשתית התדלוק במימן בעולם חסרה אפילו בהשוואה לתשתית עמדות הטעינה. מערכת תא דלק גם יקרה בהרבה לייצור ממנוע חשמלי עם מצברים.

ב.מ.וו X5 מתודלק במימן - מ-2022


מב.מ.וו נמסר כי ה-X5 מימן יוצע במספרים נמוכים החל מ-2022, כמקדם תדמית לקראת היצע דגמים נרחב יותר ושיווק סדיר מ-2025. ביצרנית צופים כי במחצית השנייה של העשור הבא (שנות ה-20) תחול התעוררות משמעותית בביקוש למכוניות מונעות תא דלק.