חברת לובינסקי, יבואנית MG לישראל, הודיעה על ייבוא כלי רכב ראשונים מדגם ה-ZS החשמלי. זוהי גרסה חשמלית של רכב פנאי קטן המשווק בישראל עם מנוע בנזין מאז פברואר 2018, ומדובר ברכב סיני חשמלי ראשון שמיובא לישראל לקראת ייבוא סדיר.

בלובינסקי מציינים כי הרכב יעבור תקינה מלאה לפי התקן האירופי, ובניגוד לכוונת מספר יבואניות אחרות להשיק בקרוב מכוניות סיניות חשמליות בתקינה מקלה. במסגרת שינוי שנכנס לאחרונה בישראל, מתאפשרת מכירת כמות מוגבלת (עד 400 יחידות לדגם) של מכוניות מבלי שאלו נדרשות לעמוד בתקן האירופי או האמריקני.

ה-ZS החשמלי כאמור יעבור תקינה אירופית, ויגיע לכאן במפרט בטיחות מקורי עשיר: בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, בקרת שיוט אדפטיבית עם יכולת אוטונומית חלקית בפקקים (מרכוז הרכב בנתיב ושמירת מרחק), התרעת רכב בשטח מת בנסיעה קדימה ואחורה וזיהוי תמרורים.

רכב חשמלי סיני ראשון בישראל: MG ZS


לרכב מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 45.6 קילוואט-שעה, שמספיקים לטווח נסיעה של 263 ק"מ בין טעינות בהתאם לתקן האירופי החדש (WLTP). מנוע ה-ZS מפיק 143 כ"ס ו-35.7 קג"מ ומאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.2 שניות. לשם השוואה, ה-ZS בנזין מציע נפח של 1.0 ליטר, מגדש טורבו, 110 כ"ס ו-16.3 קג"מ בלבד. הוא מאיץ ל-100 קמ"ש בתוך 12.4 שניות.

עוד נמסר כי הגרסה שתשווק בישראל תציע יכולת טעינה "רגילה" (AC) בתוך שבע שעות (ממצבר ריק ל-100%), וטעינה "מהירה" (DC) מעמדה ייעודית בתוך כחצי שעה (ל-80%).

רכב חשמלי סיני ראשון בישראל: MG ZS


מבחינת עיצוב ומידות, אין שינוי משמעותי ביחס ל-ZS בנזין. לרכב חמישה מושבים, אורך של 431 ס"מ, רוחב של 181 ס"מ, גובה של 164 ס"מ ובסיס גלגלים של 258.5 ס"מ, נתונים נדיבים יחסית לקטגוריית רכבי הפנאי הקטנים.

רכב חשמלי סיני ראשון בישראל: MG ZS


מחברת לובינסקי נמסר כי הליך התקינה לרכב מתחיל כעת, וכי בתוך מספר שבועות תיפתח האפשרות לבצע הזמנה מוקדמת - אז גם ככל הנראה ייחשף המחיר והמפרט הסופי. שיווק הגרסה החשמלית יחל באופן מלא בסוף השנה הנוכחית.