מאזדה נערכת להשקת חשמלית סדרתית ראשונה, שתגיע לאולמות התצוגה כבר בשנה הבאה - כך עולה מדיווח של ה"אוטומוטיב ניוז". את המכונית מאזדה תחשוף בתערוכת טוקיו שתיערך בחודש הבא, כך מאשר דובר היצרנית, יושיקאזו נאגאי. בתערוכה אף יוצעו אבות-טיפוס לנהיגת התרשמות.

מאזדה הציגה לאחרונה, באירוע טכנולוגיה שנערך באוסלו, מכוניות ניסוי חשמליות. אלו מבוססות על רכב הפנאי החדש, מאזדה CX-30, אך הרכב הסדרתי יציע מרכב שונה לחלוטין. היפנים לא מספקים בינתיים מידע לגבי הרכב שיוצג בטוקיו, אך מציינים כי מדובר בדגם חדש לחלוטין.

הרכב שהוצג מוקדם יותר החודש נקרא e-TPV (ר"ת של electric-Technology Prove-out Vehicle, רכב חשמלי להוכחת-היתכנות טכנולוגית), וצויד במרכב של ה-CX-30 ללא שינויים. מתחת לעור הייתה פלטפורמה חשמלית עם מצברי 35.5 קילוואט-שעה ומנוע חשמלי שמספק 143 כ"ס ו-27 קג"מ. טווח הנסיעה של הדגם אינו ידוע.



השקת החשמלית הראשונה היא חלק ממהלך הדרגתי של מאזדה, במסגרתו כל היצע הדגמים יחושמל - החל ממכוניות כלאיים רגילות, דרך דגמי כלאיים נטענים משקע ועד לחשמליות מלאות. המהלך מבוצע בסיוע טויוטה, כחלק משיתוף פעולה עליו הוכרז בין היצרניות יחד עם סובארו, סוזוקי וספקית הרכב היפנית דנסו.

מאזדה תציג רכב חשמלי בטוקיו


הדגם החשמלי הראשון בתולדות מאזדה יוצע בשתי גרסאות - עם או בלי מנוע עזר מתודלק בנזין (מאריך טווח) זה האחרון יהיה ככל הנראה מנוע רוטורי (וואנקל). הגרסה החשמלית מיועדת לאירופה, יפן וסין, בעוד הדגם עם מאריך הטווח יוצע בארה"ב ושווקים נוספים בהם נדרשים טווחי נסיעה גדולים יותר.