דלק מוטורס, יבואנית מיני לישראל, החלה לרשום הזמנות לקופר SE החשמלית, שנחתה לביקור חטוף בישראל ומוצגת בנמל תל-אביב בימים הקרובים. מחיר רשמי לדגם החדש עדיין אין, אבל ההערכה שלנו היא שזה יעמוד על כ-225 אלף שקל. למרות שמדובר בתג-מחיר גבוה, ביבואנית מצפים למכירת כמה עשרות מכוניות - שמסירתן ללקוחות תצא לדרך בתחילת 2020.
 
הקופר SE נחשפה לפני חודשיים ומוצגת בימים אלה בפרנקפורט. היא משתמשת בטכנולוגיה שפותחה עבור ב.מ.וו i3, ומצוידת במנוע חשמלי עם 184 כ"ס ו-27.5 קג"מ, ובמצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 32.6 קילוואט-שעה (קוט"ש).
 
למיני החשמלית טווח נסיעה של בין 235 ל-270 ק"מ. למצברים יכולת טעינה צנועה של עד 50 קילוואט בעמדה מהירה (DC). זו תאפשר טעינת 80% מקיבולת המצברים בתוך 35 דקות. טעינה מעמדה רגילה תארך שלוש וחצי שעות.


 
עם משקל עצמי של 1,365 ק"ג, הקופר SE שוקלת 145 ק"ג יותר מקופר S אוטומטית. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 150 קמ"ש.
 
​מיני קופר SE חשמלית בישראל: - המחיר המשוער: כ-225 אלף שקל


מיקום המצברים מתחת לרצפה חייב את הגבהת גחון המכונית ב-18 מ"מ, אך במיני טוענים כי מרכז הכובד דווקא ירד ב-30 מ"מ - זאת בשל מיקום המצברים. לכן, מסבירים שם, היכולת הדינמית לא תהיה פחותה ממיני רגילה. המכונית החדשה תציע גם אפשרות לבחור בין שתי רמות בלימת מנוע, לצורך טעינה משופרת, כמו גם בקרת יציבות שמותאמת לכוח החשמלי המידי.

​מיני קופר SE חשמלית בישראל: - המחיר המשוער: כ-225 אלף שקל

 
חיצונית ההבדלים קלים, וכוללים שימוש בצבע צהוב או אפור בבתי המראות, בפס בסבכה הקדמית (האטומה), בחישוקים בסמלי ה-"E" על המרכב. ניתן לקבל את הרכב גם ללא תוספות צבע אלו. הקופר SE מצוידת בתאורת לד, מחוונים דיגיטליים ייחודיים לדגם ובחישוקי "16 (חישוקי "17 מוצעים בתוספת תשלום).