לקסוס יצאה לדרכה בחודש ינואר 1989, מותג יוקרה חדש לחלוטין הגיח לאוויר העולם. היא עשתה זאת בגדול עם השקת מכונית הפאר לקסוס LS400. ההצלחה של לקסוס בארצות הברית הייתה מהירה; כבר ב-1991 הייתה למותג היוקרה המיובא הנמכר ביותר, ובאותה שנה הייתה ראשונה בסקרי שביעות הרצון של JD פאוור.

ההמשך לא איחר לבוא, לקסוס הציגה דגמי סדאן (GS) וקופה (SC) נוספים אך ב-1998 הציגה רכב שהוא חידוש של ממש — לקסוס RX. זה היה רכב הפנאי היוקרתי הראשון במבנה הנפוץ כיום — עם מרכב אחוד, ללא שלדה נפרדת. ביחס לדגמים המקבילים באותה התקופה היה מדובר ברכב קל, דינמי ופחות גמלוני. הוא גם היה הראשון בקטגוריה להציע גרסת היברידית שהוצגה בשנת 2005.

רכבי הפנאי של לקסוס
לקסוס RX. דור ראשון

מאז המבחר גדול, והיום היצע רכבי הפנאי של לקסוס כולל שלושה כלים בגדלים שונים. כולם חולקים דמיון עיצובי, לכולם מערכות בטיחות מתקדמות כמקובל היום ולכולם אפשרות למערכת הנעה היברידית — וגם היום מדובר באופציה ייחודית למדי. הם נבדלים אחד מן השני ביחידות ההנעה, המימדים והמחיר ופונים ללקוחות שונים — בואו נכיר אותם.

לקסוס RX 
ה-RX הוא הרכב הגדול מהשלושה. שייך לקטגוריית רכבי הפנאי הבינוניים, אך מציע מימדים נדיבים מאוד ביחס לקטגוריה. הוא גם הדגם הנמכר ביותר של לקסוס בעולם. הדור הנוכחי, רביעי, הושק בשנת 2015 והגיע לישראל בחודש ינואר 2016. ביחס לדורות הקודמים הוא הציג עיצוב נועז ומקורי עם הופעה שמעצימה את נוכחותו על הכביש. 

גם סביבת הנהג הציגה קפיצה בכל הקשור לעיצוב ואיכות ביחס לדור הקודם וכרגיל בלקסוס ישנה רשימת אבזור עשירה: שלושה מצבי ניהוג, מושבים קדמיים מופעלי חשמל שמונה-מצבים עם זיכרונות לגרסת הפרימיום, מחוממים ומאווררים, ריפוד עור לכל המושבים, מערכת המשנה את מיקום ההגה ומושב הנהג לכניסה ויציאה נוחים, חלון גג חשמלי ועוד. ברמת הגימור פרמיום גם פנסי לד מלאים, חישוקי "20, מסך "12.3 ועוד.

רכבי הפנאי של לקסוס


כיום הוא מוצע בישראל עם שתי יחידות הנעה — טורבו בנזין בנפח 2.0 ל‘ שמפיק 238 כ“ס (הנעה כפולה, תיבה אוטומטית) או היברידית המשבלת בין מנוע בנזין V6 אטמוספרי בנפח 3.5 ל‘ למנוע חשמלי להספק משולב של 313 כ“ס (הנעה כפולה, תיבה רציפה).

היצע מערכות הבטיחות של לקסוס RX עשיר וכולל עשר כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בלימה אוטונומית בחירום, זיהוי תמרורי תנועה. ברמת הגימור הגבוהה גם עמעום אורות אוטומטי וניטור תנועה מהצד ומאחור. 

רכבי הפנאי של לקסוס


לקסוס NX
ה-NX מתמקקם באמצע ההיצע — הן מבחינת המימדים והן מבחינת המחיר. מדובר ברכב פנאי קומפקטי, אך בדומה ל-RX הוא מציע ממדים חיצוניים נדיבים מאוד ביחס לקטגוריה. זהו הדור הראשון של הדגם והוא הוצג באפריל 2014 והגיע לישראל בסוף אותה השנה.

כמו RX, גם כאן העיצוב החיצוני בולט, מרשים ומסובב ראשים — גם היום, יותר מ-5 שנים אחרי שהוצג לראשונה. סביבת הנהג מרשימה גם היא בזכות עיצוב מוקפד ומרחב טוב לנוסעים ולמטען. הנדסת האנוש מוצלחת.

רכבי הפנאי של לקסוס


כיום לקסוס NX מוצע בארץ עם שתי יחידות הנעה — טורבו בנזין בנפח 2.0 ל‘ שמפיק 238 כ“ס (הנעה קדמית או כפולה, תיבה אוטומטית) או היברידית המשבלת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ל‘ למנוע חשמלי להספק משולב של 200 כ“ס (הנעה קדמית או כפולה, תיבה רציפה).הגרסה ההיברידית היא הפופולרית יותר וזוכה לכ-80% ממכירות הדגם בישראל.

גם כאן רשימת אבזור ארוכה שכוללת (בהתאם לרמת הגימור) פנסי Bi-LED קדמיים, שלושה מצבי נהיגה, גג פנורמי מרמת הפרימיום, שמשות כהות, כניסה ללא מפתח, מסך מולטימדיה "8 או "10.3, מערכת שמע עם שמונה רמקולים, מושבים קדמיים מחוממים, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית, חיישני גשם, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס. 

רכבי הפנאי של לקסוס


מפרט הבטיחות כולל שמונה כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורי תנועה, התרעה על סטייה מנתיב, תיקון ושמירה על מרכז הנתיב, בלימה אוטונומית, ניטור רכב בשטח מת מרמת הפרימיום, עמעום אורות אוטומטי

לקסוס UX
ה-UX הוא הרכב הצעיר והקטן בחבורה. גם הוא רכב פנאי קומפקטי, אך במידות צנועות יותר מתוך מחשבה להתאימו לסביבה אורבית יותר (UX = Urban Crossover).

לקסוס UX נחשף לראשונה בפברואר 2018 ונחת בישראל במרץ 2019. בדומה לשאר המבחר העיצוב החיצוני כאן בולט לטובה, כאשר UX מציג פרשנות צעירה וספורטיבית יותר מאחיו הגדולים. 

רכבי הפנאי של לקסוס


בדומה לאחיו גם ה-UX מוצע בארץ עם שתי יחידות הנעה. לראשונה מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ שמפיק 173 כ“ס והשניה היא היברידית המשבלת בין מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.0 ל‘ למנוע חשמלי להספק משולב של 183 כ“ס. בשני המקרים ל-UX ישנה הנעה קדמית ותיבת ההילוכים היא רציפה.

גם כאן עיצוב סביבת הנהג מדבר בשפת לקסוס. סביבת הנהג ייחודית, מציגה שייכות ברורה למותג, עשירה ואיכותית למדי. רשימת האבזור ארוכה ועשירה וכוללת (בהתאם לרמת הגימור): תאורת לד ליום, חישוקי "18, חיישני גשם, חלון גג הניתן לפתיחה והטיה מופעל חשמל מרמת הפרימיום , 3 מצבי ניהוג, מושבים קדמיים מחוממים, לוח מחוונים במסך מוקרן "7, מערכת מולטימדיה "7, משטח הטענה אלחוטי לסלולרי מרמת הפרימיום, מערכת שמע של פנסוניק עם 6 רמקולים.

רכבי הפנאי של לקסוס


היצע מערכות הבטיחות כולל 8 כריות אוויר, עמעום אורות אוטומטי, תיקון סטייה מנתיב, מערכת סיוע במצבי חירום, אורות בלימה אקטיביים.

שלושה עשורים, שלושה רכבי פנאי
בקיצור, כיום ללקסוס יש מגוון רחב של רכבי פנאי — במימדים שונים אשר מכוונים ללקוחות שונים עם צרכים שונים ודרישות מגוונות. הם נבדלים אחד מן השני במימדים, יחידות ההנעה ובמחירים, אבל חולקים את ה-DNA והשפה המשותפים של מותג לקסוס שנמצא איתנו כבר 30 שנים.  

*הכתבה הופקה בשיתוף לקסוס ישראל