רכב הפנאי הקומפקטי של וולוו, ה-XC40, מעכשיו גם בגרסה חשמלית מלאה. תחת השם "ריצ'ארג'" (Recharge, לטעון מחדש), שישמש מעתה את כל המכוניות המחושמלות של וולוו (כלאיים נטעות וחשמליות מלאות), היצרנית הציגה באירוע מיוחד את רכב הפנאי הסדרתי הראשון שלה ללא בנזין או דיזל. רכב זה יצטרף לפולסטאר 2, מכונית סדאן-קרוסאובר חשמלית המבוססת על אותה פלטפורמה, אך לא נושאת את סמל וולוו.

השוודים בחרו בעיצוב כמעט זהה לוולוו XC40 הרגיל, זה המשווק גם בישראל. ההבדל הבולט היחיד הוא הסבכה הקדמית האטומה כמעט לחלוטין בצבע הרכב. מתחת לעור יש כמה הבדלים בולטים יותר - כמו תא מטען קדמי נוסף ופתח טעינה חשמלית, כמובן.

ה-XC40 ריצ'ארג' מצויד בשני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, שמפיקים יחד 408 כ"ס ו-67.2 קג"מ. זה מספיק כדי לשגר את רכב הפנאי הקומפקטי מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות, נתון שלא היה מבייש ספורטיבית ייעודית, וטווח הנסיעה הרשמי יעמוד על "יותר מ-400 ק"מ" לפי תקן ה-WLTP החדש, כך וולוו. זמן הטעינה באמצעות עמדה מהירה עומד על 40 דקות ל-80% (לא נמסרו פרטים נוספים).



את נתון הטווח המרשים ה-XC40 רושם בזכות מצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 78 קילוואט-שעה. לא מן הנמנע כי השוודים יציעו גרסאות נוספות בהמשך, כמקובל בחשמליות מודרניות - אם כי בשלב זה אין הצהרה רשמית על כך.

וולוו XC40 בגרסה חשמלית: 408 כ


מלבד היותו רכב חשמלי ראשון של וולוו, ה-XC40 גם יהיה הראשון להציע עדכונים מהאוויר. בעדכונים תיכלל מערכת המולטימדיה שאף היא מחדשת: לראשונה היא מצוידת במערכת הפעלה שפותחה על-ידי גוגל על-בסיס אנדרואיד. בוולוו מציינים כי בחירה במערכת זו תאפשר עדכון מהיר ויעיל, אפשרויות התאמה רבות וכמובן קישוריות מרשימה ושליטה קולית משופרת (עם סייעת גוגל).

וולוו XC40 בגרסה חשמלית: 408 כ


מערכת המולטימדיה תאפשר שליטה קולית מורחבת במערכות שונות של הרכב. בין היתר תוכלו לדבר איתה כדי לקבוע את טמפרטורת המיזוג, לקבוע יעד במערכת הניווט, למצוא תחנת טעינה קרובה, להפעיל או לכבות את המוזיקה, לשלוח מסרונים ולגלוש באינטרנט.

וולוו XC40 בגרסה חשמלית: 408 כ


נכון לעתה לא ידוע האם ה-XC40 החשמלי יוצע בישראל, ואם כן מתי וכמה יעלה. עוד פרטים על הרכב, ובכלל זה מפרט טכני מלא, צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים.