דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, השיקה היום (ד') את הדור השלישי של המשפחתית הקומפקטית, ב.מ.וו סדרה 1. זהו הדור השלישי למכונית שהוצגה לראשונה ב-2004, והראשון שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית במקום אחורית.

הסדרה 1 החדשה מבוססת על פלטפורמת UKL2 המשרתת את מיני קלאבמן וקאנטרימן, את רכבי הפנאי הקומפקטיים של ב.מ.וו, ה-X1 וה-X2, כמו-גם את הסדרה 2 בגרסאות המיניוואן (גראן טורר ואקטיב טורר) והסדאן-קופה (גראן קופה).  

ממדי הדגם החדש דומים לקודמו, כולל בסיס גלגלים קצר בשני ס"מ (267) וזהה ל-X1. האורך עומד על 432 ס"מ, קצר בס"מ. הרוחב צמח בשלושה ל-180 ס"מ. לפי ב.מ.וו הדגם החדש מרווח משמעותית מקודמו תודות לשימוש בפלטפורמת הנעה קדמית, שמאפשרת למקם את המנוע לרוחב במקום לאורך ולהגדיל את תא הנוסעים על חשבון תא המנוע. בנוסף, נפח תא המטען גדל ב-20 ליטר ל-380.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה בישראל - החל מ-199 אלף שקל


הדגם מוצע בעולם עם חמישה מנועי בנזין ודיזל, שלוש תיבות הילוכים (ידנית, רובוטית דו-מצמדית ואוטומטית), ועם הנעה קדמית או כפולה (שהייתה זמינה בחלק מהגרסאות גם בדור היוצא).  

בישראל הדגם החדש יוצא לדרך עם שתי גרסאות בנזין: 118i ו-M135i. לראשונה מנוע 1.5 ליטר שלושה צילינדרים המייצר 140 כ"ס ו-22.4 קג"מ, תיבת שבעה הילוכים כפולת מצמד והנעה קדמית. גרסה זו מאיצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ולהירות מרבית של 211 קמ"ש. הציון הירוק של גרסה זו שופר מ-11 ל-8 ותצרוכת הדלק עומדת על 20 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה. 

ה-M135i, שבעבר הציעה מנוע שישה צילינדרים, מסתפקת כעת בארבעה עם נפח של 2.0 ליטר, 306 כ"ס ו-45.9 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה, שמאפשרת העברת עד 50% מהכוח לאחור וכוללת גם דיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה. הביצועים: 4.8 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש ו-250 קמ"ש מרביים. הציון הירוק טוב פחות, 14, ותצרוכת הדלק עומדת על 14.7 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

ברק כהן, מנכ"ל חטיבת ב.מ.וו בדלק מוטורס, מצפה למכור כמה מאות מכוניות מדי שנה. באירוע ההשקה הוסיף כי תוך כשנה תצטרף למבחר גרסת 120i, עם מנוע 2.0 ליטר ארבעה צילינדרים ו-190 כ"ס.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה בישראל - החל מ-199 אלף שקל


גרסת ה-118i תוצע בארבע רמות גימור: "ביזנס", "וייב", "M ספורט" ו"סופריור", הנבדלות זו מזו גם בפריטים קוסמטיים חיצוניים. לכולן בלימת חירום אוטונומית במהירויות עירוניות, תיקון סטייה מנתיב וניטור שטחים מתים, מהצד ומאחור. ברמת הגימור "סופריור" ובגרסת M135i גם בלימת חירום במהירויות בינעירוניות ובקרת שיוט אדפטיבית.  

רמת האבזור הבסיסית, וייב (החל מ-199 אלף שקל), כוללת חישוקי "17, תאורת לד מלאה, חיישני חנייה, בקרת אקלים, אפשרות לבחירת מצב ניהוג, מערכת מולטימדיה עם מסך "8.8 ופיקוד קולי, הקרנת סמל ב.מ.וו מחוץ לרכב, תאורת אווירה ועוד.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה בישראל - החל מ-199 אלף שקל


רמת ה-M ספורט (מ-214 אלף שקל) מוסיפה גימור ספורטיבי בחוץ ובפנים ושימוש בחומרים וגווני דיפון נאים יותר. בגרסה זו (וגם ברמות הגבוהות יותר) מוצעים מושבי M בהם משענת הראש משולבת במושב.

לסופריור (מ-239 אלף שקל חלון גג, ספוילר אחורי, חיישני חנייה היקפיים, מצלמה אחורית ומערכת חנייה אוטומטית. יש גם מערכת נסיעה אוטונומית לאחור לפי ה-50 מטרים האחרונים שהרכב נסע לפנים, מושבים קדמיים חשמליים ומפתח חכם.

גרסת ה-M135i עולה החל מ-370 אלף שקל. בתמורה תקבלו חישוקי "18 (ללא גלגל חילופי), בולמים קשיחים יותר ונשלטים אלקטרונית, היגוי ספורטיבי עם יחס העברה משתנה, קליפרים כחולים, בקרת יציאה מהמקום ומערכת פליטה ספורטיבית.

ב.מ.וו סדרה 1 החדשה בישראל - החל מ-199 אלף שקל


לגרסה זו גם הופעה חיצונית שונה (ראו תמונות הרכב הכחול בכתבה), סביבת נהג "לייב קוקפיט פרו" עם מסך מולטימדיה גדול יותר ("10.25) ומחוונים מוקרנים ("10.25). היא כוללת בנוסף גם פתחי מיזוג ליושבים מאחור.

בעתיד צפויה להצטרף למבחר רמת בסיס מוזלת, "ביזנס". זו תציע חישוקי "16 מפח עם חיפוי פלסטיק, חיישני חנייה, בקרת אקלים, אפשרות לבחירת מצב ניהוג, ומערכת מולטימדיה עם מסך "8.8. עדיין לא ברור מה יהיה מחירה, אך נראה שהיא תגיע בעיקר בהזמנה מיוחדת וגם תופנה לציי רכב.