זמן קצר אחרי שחשפה את הדור הרביעי, טויוטה כבר מצהירה רשמית על כוונתה להשיק גרסה ספורטיבית - טויוטה יאריס GR. זה יקרה עוד החודש, אם כי השיווק יחל ככל הנראה רק בשנה הבאה.

יצרנית הרכב היפנית לא מפרסמת בינתיים מפרט טכני כלשהו, ומסתפקת בתמונה חלקית אחת, בעיקר כדי לעורר את החשק לקראת החשיפה בהמשך החודש.

בהקשר זה נזכיר כי טויוטה הציעה גרסה ספורטיבית של היאריס גם בדור היוצא, תחת השם GRMN (רמת הביצועים הגבוהה ביותר בסדרת GR), אך זו הייתה מהדורה מוגבלת ולא הגיעה לישראל. לפי שעה לא ברור אם ה-GR, שתהיה זולה ונגישה יותר, תוצע גם אצלנו - אך חוסר העניין של יוניון מוטורס בספורטיביות מאז כשלון ה-GT86 (והמכירות הפושרות של היאריס TS המקורית) לא מעודד.

טויוטה יאריס חדשה - הגרסה הספורטיבית בדרך
טויוטה יאריס. בקרוב גרסת GR ספורטיבית

טויוטה יאריס 2019 החדשה מתבססת על פלטפורמת ה-TNGA המודרנית של טויוטה, מכונית ראשונה שעושה שימוש בגרסת הסופרמיני (GA-B) של זו. היא מציעה פרופורציות שונות בתכלית, עם מבנה רחב ונמוך יותר, תא נוסעים חדש עם מסך מולטימדיה גדול וגם מנוע ראשון בתולדות דגם הכלאיים עם שלושה צילינדרים במקום ארבעה.

טויוטה יאריס חדשה - הגרסה הספורטיבית בדרך
טויוטה יאריס (גרסת כלאיים רגילה)

טויוטה מבטיחה כי מנוע זה, שהנפח שלו לא פורסם, יעיל תרמית יותר ממנוע דיזל (40%). יחידת הכוח של היאריס הייבריד קומפקטית יותר ומצוידת לראשונה במצבר ליתיום-יון, שמשקלו נמוך ממצבר הניקל-מטל היוצא ב-27%.

טויוטה יאריס חדשה - הגרסה הספורטיבית בדרך
טויוטה יאריס (גרסת כלאיים רגילה)

היאריס החדשה בגרסאותיה הרגילות, צפויה להגיע לישראל כפי הנראה רק במחצית השנייה של 2020. מועד לשיווק ה-GR, אם בכלל תגיע כמובן, עדיין אין.