גוף המחקר האירופי Euro NCAP פרסם תוצאות של סדרת מבחנים חדשה, שנערכו לארבע מכוניות שישווקו בקרוב בישראל: אופל קורסה, מאזדה CX-30, מרצדס GLB ופורד אקספלורר. ולמעט הקורסה, כולן רשמו ציון מושלם של חמישה כוכבים.

מאזדה יכולה לראות עצמה מרוצה במיוחד, עם ציון כמעט מושלם בהגנה על מבוגרים בתא הנוסעים - 99% בסדרת המבחנים המפרכת. מלבד זאת הקרוסאובר המבוסס על מאזדה 3 רשם ציונים נאים גם בהגנה על ילדים (86%), הולכי רגל (80%) ובדירוג מערכות הבטיחות (77%).

ה-CX-30 נבחן עם שבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.



ציונים נאים רשמו גם רכבי הפנאי של פורד ומרצדס. האקספלורר החדש זכה לניקוד של 87% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 61% בהגנה על הולכי רגל ו-76% למערכות הבטיחות. רכב זה צויד במבחן בשבע כריות אוויר (אחת לברכי הנוסע מלפנים), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.



מרצדס GLB, רכב הפנאי המבוסס על פלטפורמת מרצדס A-קלאס, זכה לדירוג של 92% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 78% בהגנה על הולכי רגל וציון של 74% למערכות הבטיחות. ה-GLB צויד בשבע כריות אוויר (אחת לברכי הנהג), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.



המכונית היחידה בסדרה האחרונה שלא זכתה לכוכב החמישי, היא אופל קורסה החדשה. הסופרמיני שמבוססת הפעם על פיג'ו 208 החדשה (אף היא פספסה את הכוכב החמישי), מסתפקת בארבעה כוכבים בלבד - כאשר ב-Euro NCAP מציינים כי חסר לה אחוז אחד בלבד בציון מערכות הבטיחות (69% במקום 70%) בכדי לקטוף את הכוכב החמישי.



הקורסה שהשתתפה במבחן זכתה לציון 84% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 66% בהגנה על הולכי רגל (שלושתם ציונים המספיקים לחמישה כוכבים), והסתפקה כאמור ב-69% בלבד בדירוג מערכות הבטיחות. מכונית המבחן צוידה בשש כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל (זיהוי רוכבי אופניים מוצע בתוספת תשלום ולכן לא דורג), והתרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי.

מבחן בטיחות: מאזדה, מרצדס ופורד מצטיינות, אופל - כמעט