זה יקרה באיחור לא אופנתי, אבל ב.מ.וו תצטרף לטסלה מודל 3 בקטגוריית המשפחתיות הגדולות בשנת 2021. למכונית החדשה יקראו i4, והיא תציע הנעה חשמלית טהורה ועיצוב דומה לזה של ב.מ.וו סדרה 4 העתידית, כולל מרכב קופה ארבע דלתות שמכונה ביצרנית "גראן קופה". על עיצוב החשמלית החדשה רמזו מכוניות התצוגה איי ויז'ן דיינמיקס (i Vision Dynamics) מתערוכת פרנקפורט 2017 והקונספט 4 מתערוכת פרנקפורט השנה.

פרטים חדשים שב.מ.וו מפרסמת על ה-i4, מגלים שביצרנית לא מתכוונים להיכנס לקטגוריה בשקט: המנוע החשמלי של ה-i4 יפיק בסביבות 530 כ"ס - מקביל להספק של מנוע V8 ביצרנית - ומצברים בעלי קיבולת של כ-80 קילוואט-שעה יאפשרו טווח מרשים של כ-600 ק"מ בין טעינות.

ה-i4 תציע כושר טעינה מהירה (150 קילוואט), כאשר שימוש בעמדה מסוג זה תאפשר לכם לצבור טווח של 100 ק"מ בתוך שש דקות בלבד. טעינה ל-80% תארוך כ-35 דקות. זמני טעינה לעמדות רגילות או טעינה ביתית לא פורסמו.



בב.מ.וו מצהירים על יעדי ביצועים מרשימים לא פחות: ה-i4 תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כארבע שניות ולמהירות מרבית של יותר מ-200 קמ"ש. היצרנית עדיין לא מפרסמת מידע על תיבת ההילוכים ומערכת ההנעה, כמו גם נתון תצרוכת חשמל.

ב.מ.וו i4 החשמלית תציע טווח של 600 ק
פלטפורמה חשמלית דור 5 של ב.מ.וו, משמאל לימין: iX3, איי-נקסט וגרסת תצוגה ל-i4


השקת ה-i4 בשנת 2021 תהווה שלב שני בתוכנית החשמליות החדשה, במה שב.מ.וו מכנה "דור חמישי לפלטפורמה החשמלית". פלטפורמה זו תהווה בסיס קודם לכן להשקת גרסה חשמלית של ב.מ.וו X3, בשם iX3. זה יקרה ב-2020, ובסמוך לכך יושק גם ה"איי-נקסט" (iNext), רכב פנאי חשמלי ייעודי. השקת ה-i4 תתקיים כאמור לאחר מכן.



בב.מ.וו מעוניינים להשיק 25 דגמים מחושמלים עד לשנת 2023. בכך הם כוללים לא רק כלי רכב חשמליים טהורים, אלא גם דגמי כלאיים נטענים משקע בהם המנוע העיקרי צורך בנזין, ומנוע חשמלי עם מצברים גדולי קיבולת יחסית מאפשרים טווח חשמלי של עשרות ק"מ בודדים.