אודי מתכננת פיטורים של כ-15% מכוח האדם שלה בגרמניה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס. פירוש הדבר כי 9,500 בני אדם יאבדו את מקום עבודתם עד 2025, זאת נוכח המעבר להנעה חשמלית וגם מתוך רצון להקטין את עלויות התפעול ולהגדיל את הריווחיות.

תוכנית ארגון מחדש של היצרנית קוראת להגדלת הרווחים בשישה מיליארד יורו (כ-22.9 מיליארד שקל), זאת לצד שינוי המודל העסקי מייצור מכוניות בעלות מנוע בעירה פנימית (בנזין או דיזל) למכוניות חשמליות. יצרנית הרכב הגרמנית הציגה עד כה שני דגמים חשמליים - אודי אי-טרון (רכב פנאי בגודל בינוני) וגרסת קופה שלו, אי-טרון ספורטבק.

על-פי התוכנית, אודי תגייס במקביל עד 2,000 עובדים במשרות חדשות, כאלו הקשורות לפיתוח הנעה חשמלית ומערכות דיגיטליות. "היצרנית חייבת להפוך לרזה וערוכה לעתיד, מה שאומר שסוגי משרות מסויימים לא יידרשו וחדשים ייווצרו", כך על-פי הודעת היצרנית.

אודי תפטר 9,500 עובדים בגלל המעבר לעידן החשמלי
צילום: אודי

באודי מקווים כי מרבית הפורשים יעשו זאת מרצונם באמצעות תוכניות פיצוי שונות, או כחלק מהשחיקה הטבעית בכוח האדם. אודי גם תציע תוכניות פרישה מוקדמת לעובדים הקרובים יחסית לגיל הפרישה. התוכנית כבר זכתה לאישור איגודי העובדים.

בתום המהלך, אודי תעסיק קרוב ל-50 אלף עובדים בגרמניה. אלו ייהנו מ"חסינות" מפני פיטורים עד לשנת 2029, כך על-פי ההסכם שהושג עם איגודי העובדים, ושהמגעים להשגתו ארכו חודשים ארוכים ולוו במאבקי כוח גלויים בתקשורת.

מאודי נמסר כי במסגרת התוכנית, מפעלי אינגולשטט ונקארסולם יוסבו לייצור של מכוניות חשמליות (בנוסף למכוניות רגילות). היקף הייצור במפעלים יעמוד על 450 אלף ו-225 אלף יחידות בשנה בהתאמה.