אם היינו מספרים לכם שחורחה מריו ברגוליו בן ה-82, יליד ארגנטינה, רכש לעצמו דאצ'יה דאסטר חדש, כנראה שלא הייתם מתרגשים. אלא שברגוליו הוא לא סתם עוד בעלים מאושר של רכב חדש - הוא ידוע גם בכינויו האפיפיור פרנציסקוס ומנהיג את הכנסייה הקתולית העולמית.

פרנציסקוס גם לא נדרש לשלם אגורה עבור הדאסטר החדש, שניתן לו השבוע במתנה על-ידי דאצ'יה - כאשר זו האחרונה תרווח מן הסתם לא מעט פרסום מהמהלך. מצידו של האפיפיור, שמקפיד לתחזק תדמית עממית וצנועה, המעבר מרכבי אפיפיור מהודרים (מרצדס לרוב) לרכב ממותג "מוזל" גם מסתדר לא רע.

רכב האפיפיור החדש (או "פופמוביל" בשם החיבה הכמעט-רשמי) מבוסס על דאצ'יה דאסטר 4X4 תמים למדי למראה. מחלקת אבות הטיפוס של דאצ'יה פיתחה את הרכב לפי מפרט מדוקדק של הוותיקן, שכולל באופן מסורתי חופת זכוכית משוריינת ענקית למניעת התנקשות בהוד קדושתו.

הפופמוביל החדש: דאצ'יה דאסטר
צילום: דאצ'יה                                        תתחדש   

הדאסטר המשודרג גם הונמך ב-30 מ"מ לטובת כניסה ויציאה נוחה יותר, מציע חמישה מושבים (מהם אחד מהודר במיוחד לאפיפיור) ועוד מערכות חירום ונוחות עליהן לא פורט. דאצ'יה גם לא מציינת האם חל שינוי במפרט הטכני, או שהאפיפיור נהנה מאותם מנועי דאסטר כמו שפשוטי העם מקבלים.

הפופמוביל החדש: דאצ'יה דאסטר

צילום: דאצ'יה 

את הפופמוביל החדש העניקו כריסטוף דרידי, מנכ"ל דאצ'יה וחביאר מרטינט, מנהל רנו איטליה, ישירות לאפיפיור בוותיקן השבוע.