בקרוב תחרות אוטו השנה של ישראל תגיע לקו הסיום (אתם עדיין יכולים להצביע ולהשפיע) ועמה הזוכות בשלל הקטגוריות, כולל הזוכה הגדולה בתואר "אוטו השנה של ישראל 2020". בסדרת כתבות נחשוף בפניכם את חמש המועמדות הסופיות בכל סגמנט. הפעם – משפחתיות קומפקטיות יוקרתיות.

הקטגוריה הזו צעירה יחסית (כ-20 שנה במתכונתה הנוכחית), וכוללת מכוניות שהן למעשה משפחתיות קומפקטיות - כן, כמו מאזדה 3 וטויוטה קורולה של השכן - אבל ממותג יוקרה. זה אומר שאיכות החומרים אמורה להיות טובה יותר, הטכנולוגיה מתקדמת יותר והמנועים חזקים יותר - לרוב, אבל לא תמיד.

​אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות


אודי A3
הדור השלישי של אודי A3 כבר לא צעיר (הוצג במרץ 2012), אך נהנה עדיין מפופולריות נאה. ה-A3 מוצעת במבחר גרסאות עשיר יחסית, כולל מרכב קבריולה חריג, וגם בגרסה ספורטיבית (S3 עם 290 כ"ס).

יתרונות: איכות, מגוון, נוחות
חסרונות: גיל, אבזור בגרסאות בסיס

​אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות
צילום: יצרן

ב.מ.וו סדרה 1
הדור החדש של ב.מ.וו סדרה 1, שלישי במספר, הוא גם הראשון שמבוסס על פלטפורמת הנעה קדמית - שלטענת ב.מ.וו מאפשרת ניצול טוב יותר של המרווח בתא הנוסעים. כבעבר, ההיצע כולל מספר מנועי טורבו-בנזין, כאשר בישראל כרגע מוצעות 118i עם מנוע 1.5 ליטר (140 כ"ס) וגרסת ה-M135i xDrive הספורטיבית, שמציעה הפעם ארבעה צילינדרים במקום שישה, 306 כ"ס והנעה כפולה.

[הסדרה 1 הוכנסה לרשימה על תנאי עד להשלמת מבחן דרכים]

​אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות


וולוו V40
הקומפקטית השוודית וולוו V40 אינה צעירה, והוצגה יחד עם ה-A3 במרץ 2012.למרות זאת, היא נותרה ייחודית יחסית בקטגוריה תודות לעיצוב מובחן בחוץ ובפנים וגרסת דמוי-שטח (קרוס קאנטרי) שאין למתחרות.

יתרונות: נוחות, ייחוד, בטיחות
חסרונות: מרווח לנוסעים ולמטען, נוחות בעיר

​אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות


לקסוס CT200h
זקנת השבט, שהוצגה עוד ב-2010 ועברה מספר מתיחות פנים. לקסוס CT200h נותרה יוצאת דופן עם זאת בזכות היצע של מנוע אחד - הנעת כלאיים שמקורה בפריוס מהדור הקודם. זו נותנת לה תצרוכת דלק חריגה לטובה - אם כי הפער הצטמצם עם השקת דגמי כלאיים עם או בלי טעינה משקע אצל המתחרות.

יתרונות: הנעה ידידותית לסביבה, עיצוב ייחודי
חסרונות: מרווח לנוסעים ומטען, ביצועים, גיל

​אוטו השנה 2020 - מועמדות בסגמנט הקומפקטיות היוקרתיות


מרצדס A-קלאס
מוותיקות הקטגוריה, שנמצאת כבר בדור רביעי מאז הוצגה בסוף האלף שעבר. מרצדס A-קלאס בדור הנוכחי מציעה עיצוב מרוכך ביחס לעבר, מבחר גרסאות עשיר (חלקו תחת השם CLA) והיצע מנועי טורבו בשלל רמות כוח - כולל דגמי AMG ספורטיביים - לצד אבזור מתקדם יחסית למקובל.

יתרונות: סביבת נהג, ביצועים (פרט לבסיס), נוחות
חסרונות: אבזור בבסיס, מחיר, מרווח מאחור