האם בקרוב נראה בישראל את ענקי השטח האמריקנים, שברולט טאהו ואחיו העוד-יותר-גדול שברולט סברבן? ביבואנית המותג, חברת UMI, לא שוללים זאת על הסף, ומסרו בתגובה לפניית "אוטו" כי "אלו צמד כלי רכב מצוינים ונשמח מאוד לראות אותם גם בישראל, אנחנו עובדים ביחד עם היצרנית כדי למצוא את הנוסחה לעשות זאת".

שברולט חשפה דור חדש של שני רכבי הפנאי בגודל מלא, מהגדולים בייצור סדרתי. זהו פלח ייחודי לאמריקה שזוכה להצלחה אדירה - בעיקר אך לא רק בצפון היבשת. הקטגוריה, שהיוותה את מקור ההכנסות הגדול ביותר לשלוש היצרניות הגדולות בארה"ב (GM, פורד ו-FCA), נשלטת על-ידי הטאהו (Tahoe) שמחזיק ברבע מכלל המכירות, עוד לפני שמשקללים פנימה את אחיו הארוך, הסברבן (Suburban).

בדור החדש שברולט התמקדה בשיפור מרווח הפנים, עם הבטחה לזינוק של 30% בנפח תא הנוסעים בטאהו ו-19% בסברבן, זאת למרות צמיחה צנועה יותר במידות החיצוניות. אבל אל תטעו, אלו עדיין כלי רכב עצומים בכל קנה מידה: הטאהו מציג אורך של 535 ס"מ (17 יותר מהדור הקודם), רוחב של 206 ס"מ, גובה של 193 ובסיס גלגלים שצמח ביותר מ-12 ס"מ ל-307. נפח תא המטען זינק אף הוא ל-722 ליטר (66%+) - זאת מאחורי שורת המושבים השלישית.



הסברבן מיועד למי שכל זה נשמע לו קומפקטי מדי: אורכו 573 ס"מ (שלושה יותר מבעבר), רוחבו וגובהו דומים לטאהו ובסיס הגלגלים שלו ארוך ממכוניות פאר כמו מרצדס S-קלאס בגרסת בסיס הגלגלים הארוך שלה - 341 ס"מ (10 יותר מבעבר).

שברולט טאהו וסברבן, הגדולים ברכבי הפנאי, בדרך לישראל?
צילום: שברולט


כדי לשנע את כל הגודל הזה צריך כמובן מנוע חזק, ומה טוב יותר מיחידת כוח מרובת צילינדרים ונפח? בבסיס תקבלו את מנוע ה-5.3 ליטר שמונה צילינדרים (V8) בנזין, שמפיק 355 כ"ס ו-52.9 קג"מ ב-4,100 סל"ד ומשודך לתיבת 10 הילוכים אוטומטית והנעה אחורית או כפולה. גרסאות מהודרות של רכבי הפנאי ישווקו עם מנוע V8 גדול עוד-יותר - 6.2 ליטר, 420 כ"ס ו-63.5 קג"מ ב-4,100 סל"ד. גם כאן תיבת 10 הילוכים. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.

שברולט טאהו וסברבן, הגדולים ברכבי הפנאי, בדרך לישראל?
צילום: שברולט


עבור החסכנים שבינינו, שברולט תציע בחלק מרמות הגימור גם את מנוע הדיזל "דוראמקס" (Duramax) בנפח 3.0 ליטר. יחידת הטורבו צורכת הסולר מפיקה 277 כ"ס ו-46.9 קג"מ. היא צפויה להוות נתח קטן יחסית מהמכירות והסיכוי לפגוש אותה בישראל נראה נמוך במיוחד (מנוע ה-5.3 ליטר הוא ההימור שלנו אם הדגמים הללו אכן יושקו בישראל).



ומה עוד חדש? שברולט מבטיחה שיפור ליכולת הדינמית, תודות למתלים אחוריים עצמאיים ואפשרות למתלי אוויר אדפטיביים (לצד מתלי ברזל רגילים או אדפטיביים פשוטים יותר). מתלי האוויר יאפשרו הגבהה והנמכה לצרכים שונים בטווח של 10 ס"מ. למשל לטובת כניסה ויציאה של נוסעים ניתן להנמיך את המרכב בחמישה ס"מ, כך גם לצורך זחילה בשטח (בשילוב הילוך נמוך). בנהיגה בכביש מהיר המתלים יונמכו אוטומטית בשני ס"מ לשיפור היציבות. הטאהו והסברבן מבוססים כמובן עדיין על שלדת סולם, המשותפת לשברולט סילברדו החדש (שעוד לא הושק בישראל).

שברולט טאהו וסברבן, הגדולים ברכבי הפנאי, בדרך לישראל?
צילום: שברולט


הדור החדש של רכבי הפנאי יציע גם מערכות בטיחות ונוחות חדשות. אלו יכללו מצלמות חנייה היקפיות ברזולוציה גבוהה (כולל תצוגת מצלמה במראה המרכזית), בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל בנסיעה לפנים ולאחור, התרעת רכב בשטח מת מורחבת (לוקחת בחשבון גם נגרר רחב), התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ועוד.

שברולט טאהו וסברבן, הגדולים ברכבי הפנאי, בדרך לישראל?
צילום: שברולט


בתחום הנוחות תמצאו תשתית וויי-פיי עם כרטיס סים מובנה לגישה לאינטרנט (הוט-ספוט), טעינה אלחוטית לטלפונים ועד חמישה מסכים לשימושים שונים - "10 למולטימדיה, "8 למחוונים, תצוגה עילית לנהג בגודל עצום ("15) ושני מסכי בידור ליושבים מאחור ("12.6 כל אחד).

שברולט טאהו וסברבן, הגדולים ברכבי הפנאי, בדרך לישראל?
צילום: שברולט


הטאהו וסברבן יוצעו בשש רמות גימור - LS הבסיסית שמיועדת בעיקר לציים, LT, פרמייר המהודרת, RST בעיצוב ספורטיבי, Z71 לשטח והיי קאנטרי (High Country) היוקרתית. שיווק הדגמים החדשים יחל בארה"ב באמצע 2020 כדגמי 2021. מחירים לא פורסמו.