רכב הפנאי החשמלי של יגואר, ה-I-Pace, זוכה לעדכון כשנתיים אחרי הצגתו. מדובר בעדכון תוכנה שיצרנית הרכב הבריטית תציע ללא תשלום ללקוחותיה (גם ללקוחות קיימים), אם כי עדיין לא ברור אם זה יוצע גם בישראל ואם כן מתי. ה-I-PACE משווק אצלנו אך לפי שעה לא זכה להצלחה מרשימה - רק כ-30 יחידות נמסרו בתשעת החודשים הראשונים של 2019 לעומת יותר מ-300 ממתחרו הישיר (אודי אי-טרון), למרות שזה האחרון הושק באמצע השנה וה-I-PACE נמכר כאן מינואר.

במסגרת העדכון, רכב הפנאי החשמלי יזכה לתוכנת ניהול משודרגת לטובת טווח נסיעה משופר בתנאי אמת. ביצרנית מעריכים ששיפור זה יושג במגוון מצבי נהיגה ויעמוד על עד 20 ק"מ נוספים, אך עם זאת נתון המעבדה הרשמי לפי תקן WLTP לא ישתנה גם לאחר העדכון - 470 ק"מ בין טעינות.

לפי יגואר, עדכון התוכנה ישפר את חלוקת הכוח בין המנועים (אחד מלפנים המניע את הגלגלים הקדמיים ואחד מאחור לגלגלים האחוריים). גם לאחר העדכון ה-I-PACE ימשיך להציע הנעה כפולה בכל תנאי הנסיעה.

יגואר משדרגת טווח לרכב הפנאי החשמלי I-PACE
צילום: איתמר רותם


התוכנה המשודרגת גם תאפשר סגירת ופתיחת תריסי האוורור הקדמיים באופן יעיל יותר, כך שבמיוחד במהירויות גבוהות סגירתם תשפר את היעילות האווירודינמית. לצד שינויים אלו מצברי הרכב יאפשרו כעת נסיעה ברמת טעינה נמוכה, כאשר ביגואר מסבירים ששינוי לתוכנה יביא לכך שנסיעה במצב זה לא תפגע באמינות המצברים או בביצועים.

יגואר I-PACE מצויד במצברי ליתיום-יון בעלי קיבולת של 90 קילוואט-שעה (קוט"ש) ובצמד מנועים חשמליים, שמפיקים יחד 400 כ"ס ו-70.5 קג"מ. זה מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש. הרכב מאפשר טעינה ממצברים ריקים ל-80% בתוך 10 שעות משקע רגיל (7.4 קילוואט AC) ובתוך 40 דקות משקע טעינה מהירה (100 קילוואט DC).

ה-I-PACE משווק בישראל במחיר התחלתי של 454 אלף שקל. מחברת המזרח, יבואנית יגואר, לא נמסרה תגובה לפניית "אוטו" בנוגע לזמינות העדכון בישראל.