אחרי שנים של העדפת מערכת ההפעלה iOS של אפל, ב.מ.וו פותחת שעריה גם למשתמשי אנדרואיד. יצרנית מכוניות היוקרה, שהייתה מהראשונות להטמיע את מערכת קארפליי (Carplay) של אפל המאפשרת שיקוף יישומונים מהטלפון למסך המולטימדיה ברכב, היא מהאחרונות בתעשייה שמאמצת גם את מתחרתה, מערכת אנדרואיד אוטו של גוגל.

החל מיולי 2020, כל מכוניות ב.מ.וו המצוידות במערכת ההפעלה 7.0, יוכלו להשתדרג ולהציע תמיכה באנדרואיד אוטו. עדכון התוכנה יאפשר חיבור טלפונים מסוימים אלחוטית ואחרים ידרשו עדיין כבל (בהתאם לתאימות הטלפון עצמו).

חיבור אלחוטי ידרוש יישומון אנדרואיד אוטו בגרסה 4.7 ומעלה ואחד המכשירים הבאים עם מערכת הפעלה אנדרואיד 8.0 ומעלה: פיקסל, פיקסל 2 ופיקסל 3 (כולל גרסאות ה-XL), נקסוס 5X או 6P. עם מערכת הפעלה אנדרואיד 9.0 ומעלה ניתן לחבר אלחוטית דגמי סאמסונג: גאלאקסי S9 ,S8 ו-S10 (כולל דגמי הפלוס) וגם את הנוט 8, 9 ו-10.

חפשו בגוגל: ב.מ.וו מוסיפה תמיכה לאנדרואיד אוטו
צילום: ב.מ.וו

מערכת אנדרואיד אוטו מאפשרת להציג על מסך המולטימדיה ברכב הודעות, יישומוני ניווט ומוזיקה ועוד היישר מהטלפון. בב.מ.וו החיבור החדש יאפשר להציג מידע לא רק על מסך המולטימדיה, אלא גם בלוח המחוונים ובתצוגת המידע העילית של הנהג. החיבור החדש יאפשר גם ביצוע פקודות קוליות בעזרת הסייעת של גוגל.

ב.מ.וו תדגים את המערכת החדשה בתערוכת CES בתחילת שנה הבאה. היא תוצע ללקוחות החל מיולי 2020, ועדיין לא ידוע האם - או מתי - תגיע לישראל. בהקשר זה נזכיר כי באופן תמוה, ולמרות שהיא מחזיקה מרכז מחקר ופיתוח גדול בישראל (הכולל גם את פיתוח תוכנת הניווט הישראלית לשעבר ווייז), גוגל לא מציעה עדיין את אנדרואיד אוטו באופן רשמי בחנות היישומונים בישראל. זה אומר שכדי להשתמש בה, יש להוריד קובץ APK בדרך עקיפה וכי היישומון אינו תומך בעברית.